Özellikle son zamanlarda, Nokia markası birbirinden yaratıcı reklam filmlerine imza atıyor. Markanın reklam filmleri, sadece yaratıcı olmakla kalmıyor. Reklamda verilmek istenilen, yaşam sevinci, hızlılık, ürün özellikleri gibi anlatımlar özenle bütünleştirilmiştir. Bunlardan özellikle, Nokia N Serisi Reklamı, bütün bu özellikleri göstermektedir. Reklamın müziği, verilmek istenilen duyguları destekler nitelikte, hareketli, canlı ve kulağa hoş gelmektedir. Markanın tanıttığı ürün özellikleri, tek bir söz bile kullanılmadan, yani karşılıklı diyaloglar olmadan, uygulama yaparak gösterilmiş. En genel anlamda hissettirdikleri ve yapılabilenler, tek kelimeler halinde ekrana yansıtılmış; kullanımı kolay, uygulamaları pratik, internetten cebe, cepten internete yapılan bütün uygulamalarda hızlı, görüntü kalitesi güzel demektedir. Reklam filmi, ürünün kullanılan menülerinin görüntüleriyle başlamakta, ürünün kullanıcı tarafından açılabilen tarafları gösterilmektedir. Dinle ile başlayan bölümde, sesin kalitesini, insanların mimik ve yüz ifadeleri vermektedir. Gönderim aşamasında ise, pratik bir uygulama ile anında ekrana yansıtılan iletiler, gönderilen iletilerin hızını göstermektedir.
Reklamda, oyunların takılmadan oynatılabildiğini, videoların rahatlıkla izlenebildiğini göstermektedir. Ürünün fotoğraf çekme özelliği gösterilmekte ve görüntüde, çekilen resmin kalitesi yansıtılmaktadır. Aynı şekilde, resimlerin de rahatlıkla hem başka bir telefona hem de internete aktarımının kolay olduğunu göstermektedir. Zaten markanın diğer reklamları da bu şekilde, tüketicileri yormadan, onları laf kalabalığıyla boğmadan, ürünün özelliklerini, kalitelerini, kullanım kolaylıklarını anlatır şekilde tasarlanmış. Reklamın müziği de bütün bu unsurların verilme biçimiyle uyumlu seçilmiş. Reklamı izledikten sonra, insanın söyleyebileceği hiçbir şey kalmıyor. Geriye tek bir durum ortaya çıkıyor, satın alma kararını vermek veya vermemek. Zaten markanın reklamı, hemen satışa yönelik gibi görünmemektedir. Ürün reklamı, marka ile bütünleşmiş, markanın gücünden, itibarından yararlanarak, kalitesini, kullanım kolaylığını ve görüntü kalitesini vurguluyor. Bilindiği gibi bazı markalar, ürün reklamlarını tek başına, ürün üzerinden yapmayabiliyor. Ürünler, üreticisinin itibarından faydalanarak kendini gösteriyor. Nokia'nın reklamları da bu tip reklamlardandır.
Üreticinin öne çıkarıldığı reklamlarda genellikle, ürün çeşitleri ve ürünlerinin kalitesi, teknolojisi anlatılmaktadır. Bu aynı zamanda, markanın sahip olduğu teknoloji, uzmanlarının bilgi birikimi ve deneyimleri, sektörlerine bakış açılarını da öne çıkarmaktadır. Tüketiciler, bu tip ürünlerin isimlerini yani markalarını bilememekte fakat Nokia ürünü olduğunu ve serisini bilmektedir. Yani Research In Motion'ı (RIM) firmasının, marka haline gelmiş olan, BlackBerry markasının tersine bir uygulama içerisinde. Çünkü RIM, firma isminden çok, ürünün marka haline gelmesini sağlayarak, ürünün sahibi konumunda kaldı.