Amerikan basketbol ligi NBA, kış aylarında hedeflenen seyirci sayısına ulaşmak konusunda sıkıntı yaşanınca düzenlenen etnik gecelerle sorunu açma yoluna gitti. Son olarak Los Angeles Clippers – Phoenix Suns maçında da bir Türk gecesi organize edildi. Dolma, baklava ve çekirdek paketlerinin ilgi ile karşılandığı gece yine Türk organizatörler tarafından düzenlendi. Devre arasında sahaya giren folklor ekibi ve kırmızı – beyaz renklere boyanan tribünler de gecenin diğer özelliklerindendi. NBA’da Türk geceleri, Salih Eroğlu tarafından organize ediliyor. Güney California Üniversitesi’nde 2003 yılında Türk Öğrenci Konseyi başkanı olduğu dönemde başladığı bu işte ilk olarak 50 bilet satabilmeyi hedeflediğini söyleyen Eroğlu, şu an düzenledikleri gecelerde binlerce biletin satıldığını belirtiyor. Wall Street Journal gazetesi de, bu tip gecelerin seyirci sayısını arttırmak için kesin bir yol olduğunu ve özellikle yabancı oyuncuların bulunduğu takımların bu tip organizasyonlar yaptıklarını yazdı. Gazete’ye göre İsrail ve Türk geceleri en popüler gecelerden, Hırvat ve Sırp oyuncuların takımları da bu tip etnik geceler düzenliyorlar. Bir ürün ya da ürün grubunun bir etnik gruba yönelik olarak pazarlanması olarak tanımlanabilecek olan etnik pazarlama Türkiye’de örneği sık görülen bir uygulama değil. Pazarlama konusu olan mal – hizmetlerin değişik etnik gruplara yine farklı şekilde sunulması da bu pazarlama biçimine örnek olarak gösterilebilir. Etnik pazarlamanın önemli özelliklerinden birisi, pazarlamaya yeni bir yorum katmaması, sınıflandırma unsuru kullanarak hedef kitlesini belirlemesidir. Bu belirlenen hedef kitle de pazarda yer alan etnik gruplardır. Etnik pazarlama çalışmalarında dikkat edilmesi gereken en önemli unsur, etnik grup ya da grupların ortak kültür ile ne kadar etkileşim içinde olduğudur. Bu grupların satın alma gücü, parasal açıdan pazar hacmi ve sosyolojik ve demografik araştırma sonuçları da göz önünde bulundurulması gereken önemli unsurlardandır. Etnik pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgilerden biri, bu pazarlama biçiminin sadece dil unsuruna dayalı yapılabileceği bilgisidir. Oysa etnik pazarlama sadece bilinen pazarlama dinamiklerine değil, siyası duyarlılıklar, medyada pazarlama sürecinin bulacağı yankıları da göz önünde tutan bir pazarlama stratejisi hazırlamayı gerektirir.

Arşiv

Etiketler