Diğer sosyal ağ ve medya siteleri ile mücadele eden MySpace, kurumsal kimlik, markalaşma ve reklam çalışmalarını yeniden düzenlemeye karar aldı. Bu konudaki çalışmalar için özellikle internet mecrasında kendisini kanıtlamış bir ajans ile çalışmak istiyor. MySpace tarafından yapılan açıklamada, yapılacak bu çalışmalar sonunda yeni bir kimliğe kavuşacaklarını, kurumsal kimliğin yenilenmesi ile web sitesi üzerinde büyük çapta değişiklikler yapılacağını, bu değişikliklerin sadece tasarım düzeyinde kalmayıp uygulamalarada yansıyacağını belirtti.
MySpace'in yeni logosu ve web site tasarımı bu sonbahara doğru tamamlanmış olacak. Bunun için MySpace internet konusunda deneyimli bazı yaratıcı ajanslardan konu üzerinde çalışmasını istedi.
MySpace pazarlama çalışmaları için 2009 senesinde yaklaşık 5.1 milyon dolar kadar bir bütçe ayırmıştı. Bu bütçenin çoğunluğu ise "MySpace Music" lansmanına aitti. MySpace sözcüsü, yeni reklam ve pazarlama kampanyası için tahmini bir bütçe belirlemediklerini, internetin yanısıra televizyon reklamlarıda yayınlamayı düşündüklerini bu nedenle MySpace için oldukça kapsamlı ve büyük bir reklam kampanyası yürüteceklerini açıkladı.
MySpace bu markalaşma ve reklam kampanyası için seçilecek olan reklam ajansı ile uzun süreli bir işbirliği düşünüyor. MySpace özellike Amerika Birleşik Devletler'inde bulunan rakipleri AOL ve Facebook önünde yer almak istiyor. MySpace ComScore üzerinde yapılan açıklamalara göre, 2009 yılından beri ziyaretçi sayısında büyük bir düşüş kaydediyor, bunun yanında ise Facebook ziyaretçi sayısını devamlı arttırıyor. Bu koşullarda MySpace'in yaptığı atılım kaçınılmaz olarak görünüyor.