Türkiye Kalite derneği (KalDer) ve uluslararası araştırma kuruluşu KA Araştırma tarafından ortaklaşa yürütülen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2011 birinci çeyrek sonuçları açıklandı. Nokia, cep telefonu sektöründe 6 yıldır sürdürdüğü birinciliğini bu yıl da kimseye kaptırmayarak müşteri memnuniyetinde ilk sırada yer aldı.
Nokia Türkiye Genel Müdürü Çiçek Uyansoy İcan, Nokia'nın birinci olmasının öncelikle müşteri memnuniyetine ve kaliteye değer vermeleri olduğunu söyledi ve müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi için satış öncesinden satış sonrasına kadar bütün süreçlerde yüksek bir kalitenin olması gerektiğini ifade etti. Uyansoy İcan, cihazlarına, tüm dünyada tüketiciler tarafından beğenildiği kanıtlanan ve teknolojik gelişmeleri yansıtan özellikleri dahil ettiklerini söyleyerek üretim sürecinin her aşamasında kapsamlı kalite kontrol süreç ve yöntemleri uygulandığını kaydetti. Uyansoy İcan ayrıca, tasarım, üretim ve satış süreçlerinde ve satış sonrası hizmetlerde de müşteri memnuniyeti ve kaliteyi yükseltmeye yönelik çalışmalarını ve yatırımlarını sürdürdüklerini de vurguladı.
TMME 20'den fazla gelişmiş ve gelişmekte olan ülkede gerçekleştirilen ulusal müşteri memnuniyeti endekslerinin Türkiye uygulaması. 2005 yılından bu yana farklı sektörleri ve kurumları kapsayacak şekilde yapılan TMME 2011 ilk çeyrek sonuçları için 21 markanın müşteri memnuniyetini ölçmek amacıyla Türkiye genelinde 81 ilde 6130 tüketiciyle görüşüldü TMME, tüketicilerin satın aldıkları mal ve hizmetlerden memnuniyetlerini sayısal verilerle ortaya koymasının yanında, ülke genelinde müşteri memnuniyeti bilincinin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına da katkı sağlıyor.