Alışverişi yaparken iyi de, bir şekilde alınan ürünün iadesi söz konusu olduğunda yazık ki pek çok yerde sorun ortaya çıkıyor. Faturanın ibrazının talep edilmesinden daha doğal bir şey yok, ancak bazen bunu öyle şeyler takip ediyor ki, insanın boşverip gidesi geliyor. Migros’un son reklam filmini izlerken, ister istemez kendi geçmiş deneyimlerim aklıma geldi. Migros, sorgusuz sualsiz iade garantisini tanıttığı yeni reklam filminde Çocuklar Duymasın dizisinde canlandırdığı “Taş Fırın Erkeği Haluk” tiplemesiyle bir fenomen haline gelen Tamer Karadağlı yer alıyor. Dizide canlandırdığı karakterle paralel olarak benzer bir tavırla aldığı ürünleri iade etmek isteyen Haluk, kendisine sorulmasa da gerekçelerini sıralıyor. Haluk “Limon çok ekşi, kıvırcık çok kıvırcık, kelebek makarna da uçmuyor…” diye şikayetlerini belirtirken görevli de gayet sakin bir şekilde “İade alalım” diyor. Fatura ibraz edilmesi gerektiğini de, “Fişiyle birlikte getirirseniz, Havuç’u da iade edebilirsiniz” esprisiyle belirten reklam mesajını doğru şekilde aktarıyor. Haluk’un bahaneleri akıldan çıkacak gibi değil, bu bahanelerle dahi alınan ürün iade edilebiliyorsa demek ki birçok kişi satın almış olduğu ürünü bir sorun yaşamadan iade edebilir. Migros’un “Sorgusuz sualsiz iade garantisi” hizmetini reklamlarına taşımış olması yerinde olmuş. Bir önceki reklam filminde “İyi Tarım” ürünlerini bu kez Haluk ve Meltem çiftiyle anlatan Migros, hem sağlığa, hem de müşteri memnuniyetine verdiği önemi ortaya koyması açısından iki reklam filminde de dikkat çekiyor. Reklamlar inandırıcılık açısından çok da yüksek bir orana sahip değiller. Bu yüzden, müşteri memnuniyeti, hizmet, indirim gibi kavramları kullanırken sadece söylem değil eylem de gerekiyor. Migros söylemde gerçekleştirdiği bu uygulamayı uygulamada gerçekleştirebiliyor mu, önemli olan bu. Bir tüketici olarak daha önce deneyimlerim ışığında söyleyebilirim ki, Migros reklama konu ettiği hizmetini aynen uyguluyor. Böyle bir hizmeti tüketicilere etkili bir reklam diliyle sunmakta geç bile kalmış denebilir. Zaman zaman reklamları yaratıcılıktan yoksun olduğu, ünlülere çok fazla yer verdiği, klişelerden öte gitmediği gibi gerekçelerle eleştirsek de, Migros’un son reklam filmi, mesajı kısa ve öz aktarıyor. İlham verecek bir reklam filmi olmayabilir, ancak verilen hizmete vurgu yaparken kullanılan karakter ile de son derece uyumlu. Bu hizmet kötüye kullanılabilir mi? Onun da önlemi mutlaka alınmıştır diye düşünüyorum.

Arşiv

Etiketler