Msn reklam, bugün popüler olmaya başlayan sosyal medya ağlarından çok daha önce kullanıcıların karşısına çıktı. Ekonomik sistem, internete kaymaya başladıkça reklam sektörü de çalışmalarını aynı ortama kaydırmaya başladı. İlk önce arama motorlarında, daha sonra birbirinden farklı özelliklere sahip web sitelerinde tanıtımlar görünmeye başladı. Msn, kurulduğu andan itibaren ilgi görmeye başladı. İnsanlar bunun üzerinden birbirleriyle haberleşebildiklerini gördüklerinde, ister işyerinde olsun ister evlerinde olsun, sürekli oturumlarını açık tutmaya başladılar. Sadece bu da değil, pek çok firma, msn profillerini kullanarak işlerini sürdürüyor. Birkaç sene içinde Kullanıcı sayısı milyonları buldu. Bugün dünya nüfusunun %40'ı msn kullanıyor. Reklamcılığın da aynı oranda internet ortamlarında gelişmeye devam etmesi, sosyal medya ağlarının reklam yapabilme potansiyelinin ortaya çıkması ve bunun oldukça etkili olması, msn reklamcılığının da başlamasını sağladı.

Bu ortamda, birbirinden farklı özelliklere sahip yerlerde tanıtım yapılabiliyor. MSN Shoopping, MSN Eğlence, MSN Auto gibi ortamlar en popüler olanları. Diğer sosyal ağlardan gelen beslemelerle birlikte kullanıcı profilleri sıkıntısız sürekli açık kalmaya başladı. Çünkü kullanıcılar, yerel bilgilere erişebiliyorlar. Entegre bing araması yapabiliyor ve Twitter, facebook gibi sosyal ağlarına erişebiliyorlar. Diğer internet sitelerinde yukarı, aşağı, sağa, sola açılan tanıtım bantları veya bannerlar yok. Bu yüzden Kullanıcılar günlerinin 2-9 saatlerini bu alanlarda sıkılmadan geçiriyorlar. Bu ise markalar için bulunmaz bir fırsat. Bu kadar uzun süre, MSN ortamlarında vakit geçiren kullanıcı, ihtiyaç duyduğu ürün reklamlarına tıklıyor, onları inceliyor ve bilgi sahibi olmaya çalışıyor.

Yani markalara kendilerini anlatmaları için yeterince zaman verebiliyor. Ayrıca kullanıcılar, açtıkları oturum penceresinin hemen altında beliren reklamları da görebiliyorlar. Ürün hakkında daha geniş bilgi almak istediklerinde üzerine tıklayarak ürünün bulunduğu sayfaya yönlendirilebiliyorlar. İstemediklerinde de tanıtım penceresini kapatabiliyorlar. MSN kullanıcıları diğer sosyal medya ağlarına göre daha sadık ve çok daha kısa süreler içerisinde tepki veriyorlar. Markalar bu ağla birlikte çok etkili tanıtım yapabiliyorlar.  

Arşiv

Etiketler