Dünyaca ünlü moda devleri Dolce&Gabbana, Giorgio Armani ve Roberto Cavalli'ye karşı sürdürülen kot taşlama protestosu devam ediyor. Taşlama işlemini yapan işçilerin ölümcül akciğer hastalığı silikozise yakalanmalarına neden olabilen kot taşlama işleminden vazgeçmeyen markaların, koleksiyonlarında taşlanmış kotlara yer vermeleri tepkiyle karşılanıyor.
İnternet üzerinden yürütülen imza kampanyasına bugüne kadar 34 binden fazla imza atıldı. Şubat ayında “Temiz Giysiler Kampanyası” adlı kampanyayla başlayan eylemlerin sözcüsü Deborah Lucchetti, Levi's, H&M, C&A gibi ünlü markaların taşlanmış kotları koleksiyonlarından çıkardıklarını ve kampanyanın Gucci ve Versace tarafından da olumlu karşılandığını açıkladı. Lucchetti, Dolce&Gabbana, Versace ve Roberto Cavalli'nin 7 aydır süren kampanya kapsamındaki taleplere tepkisiz kaldığını belirterek, şirketlere “fakir ülkelerde ürettirilen” taşlanmış kotları satmaktan bir an önce vazgeçmeleri çağrısında bulundu. Luchetti, kendilerini arayarak Dolce&Gabbana yetkililerinin kendilerini arayarak “Verdiğiniz bilgilerle ilgilenmiyoruz” dediklerini ve bu duyarsızlık karşısında şaşırdıklarını da belirtti.