Forrester Research adlı araştırma firmasının yaptığı bir araştırmaya göre, ABD ve İngiltere'deki akıllı telefon kullanıcıları, ayda ortalama 24 mobil uygulama kullanıyor. Bununla birlikte, vakitlerinin %80'ini sadece beş uygulamayı kullanarak geçiriyor. Aslında burada rakam beş mi, yedi mi, çok da önemli değil ve buradaki önemli nokta, kullanıcıların az sayıda uygulama üzerinde yoğunlaşıyor olması.
Araştırmaya göre Facebook ve Google, mobil uygulama alanında başa baş bir yarış içinde. En çok kullanılan uygulamalar Facebook'a aitken, genel olarak kullanım süresine baktığımızda Google uygulamaları önde. Bu durum, Facebook'un neden mobil reklamlardan çok ciddi bir gelir elde ettiğini de kısmen açıklıyor.
Bu veriler önemli tabi, ama bu araştırma sonuçlarına bakarak mobil interneti tamamen gözden çıkarmak da yanlış olur. Kendi mobil uygulamalarını üreten marka, pazarlamacı ve yayıncılar da, uygulamalarını işe yarar ve keyifle ilgilenilebilecek bir şekilde tasarlamaya ne kadar özen gösterirlerse o kadar iyi olacaktır.