Bir mobil uygulama üretip üretmemek üzerine düşünüyorsak, öncelike kendimize şunu sormamız gerekiyor: Bir mobil uygulamaya ihtiyacımız var mı?
Google's Play mağazasındaki mobil uygulama gelirlerinin yaklaşık %10'u dört ve Apple'ın App Store gelirlerinin yaklaşık %10'u da sadece yedi uygulamadan elde edilmektedir. Yani mobil uygulama üreteceksek, gerçekten de yenilikçi, insanların işine yarayacak veya keyifle kullanabileceği, markamızı veya müşteri tabanımızı güçlendiren bir uygulama üretmeyi düşünmeliyiz. Yukarıda bahsettiğimiz Google ve Apple uygulama mağazalarında, hiç kullanılmayan, hiç kimsenin hiçbir işine yaramayan oldukça fazla sayıda mobil uygulamanın olduğunu da söylememiz gerekir.
Eğer markamız, internet arama motorları üzerine kurulu bir satış dinamiğine sahipse, mobil uyumlu bir websitesi bizim için yeterlidir. Ama bir hayran kitlemiz veya bizden başka firmaları ikinci plana atan büyük ve sadık bir müşteri kitlemiz varsa, uygulama üretmek mobil websitesi kadar veya mobil websitesinden daha fazla öneme sahip olabilir. Burada, firmamızın ne tür kanallarla satış yaptığını, ne tür kanallarla kendinden bahsettiğini ve mobil uygulamanın bize bir fayda sağlayıp sağlamayacağını düşünmemiz gerekir.
Google'ın yaptığı bir araştırmaya göre ABD'de akıllı telefon kullanıcılarının %65'i mobil websitelerinden alışveriş yapmayı, mobil uygulamalardan alışveriş yapmaya tercih ediyor. Nielsen'in yaptığı bir başka araştırmaya göreyse, Yılbaşı tatili zamanında mağazaların mobil websiteleri mobil uygulamalarından 2 kat daha fazla kullanılıyor.
Ama tabi bunlar demek değil ki uygulamalar gereksizdir. Çok kapsamlı çeşitte ve sayıda ürüne sahip mağazaların ürettikleri mobil uygulamalar, kullanıcıların kolay ve hızlı ürün satın almasını sağladıkları için çok kullanılıyor. Ama biz kısıtlı ürün yelpazesine sahip bir firmaysak, mobil websitesi bizim için uygulamadan daha işlevsel olacaktır.