Markalar sosyal medyayı pazarlama ve reklam yapmak için kullanıyor; ama tüketicileri belirli yerlere ve mağazalara yönlendirme fırsatını kaçırıyor. Bu yüzden, tüketiciler bir ürün veya hizmete nereden ulaşabileceklerini öğrenmek için sosyal medya platformlarını bırakıp Google, Bing ve Yahoo'dan arama yapmak zorunda kalıyor.
PlaceCodes adlı lokasyon bazlı mobil pazarlama firması CEO'su, markaların ürünün sadece reklamını yapmakla yetindiğini ve ürüne ulaşma işlemini tüketicilere havale ettiğini söylüyor. Arama motorları üzerinden ürüne nereden ulaşabileceklerini arayan tüketiciler, arama reklamları aracılığıyla gördükleri rekabetçi teklifler sebebiyle sürekli yeniden, yeniden ve yeniden yönlendiriliyorlar.
Halbuki Facebook, Instagram ve Twitter gibi platformlardaki kampanyalar, doğrudan belirli bir ürün/hizmet noktasına yönlendirme yapabilir ve bunun için mobil cihaz kullanıcısının yerini baz alan bir yönlendirme yapmak yeterlidir.
PlaceCodes tarafından yapılan bir araştırmaya göre, markaların %93'ü tüketicileri ürünlerini satan en yakın yere yönlendirme konusunda başarısız. Sadece %7'lik bir kesim, ürün veya hizmet tanıtımı yaptıktan sonra tüketicileri bir satış veya hizmet noktasına başarılı biçimde yönlendiriyor. Markaların sadece %33'ü mobil uyumlu ürün yerleştiricisi kullanırken, reklamların %76'sı yönlendirme için 3'ten fazla tıklama gerektiriyor. Hiçbir marka, kullanıcılar ürünün satıldığı mağazayı bulmaya çalışırken ürünle ilgili teklifler sunmuyor. PlaceCodes, tüketicileri belirli bir satış veya hizmet noktasına yönlendirmenin önemli olduğunu, çünkü tüketicilerin %89'unun ürünleri nereden alacağını bulmaya çalışırken internette epey vakit harcadığını söylüyor.
Bu yaklaşıma yöneltilen temel eleştirilerden biri, insanların sosyal medyaya veya internete reklam seyretmek amacıyla girmemesi ve bu yüzden de reklamlara biraz daha eklenti yapılırsa kullanıcıların bu durumdan sıkılabilecek olması. Ayrıca markalar bir mağazada ürünlerinin o anda bulunup bulunmadığını bilemeyeceği için, böyle bir hizmetin bir kargaşa yaratacağını düşünenler de var. Bu ikinci sorunun aşılması için biraz Nesnelerin İnterneti teknolojisinin gelişmesi ve yaygınlaşması gerekiyor, ki her mağazadaki ürün stoku vb. cep telefonuyla bağlantılı olarak görülebilsin.