Mobil Pazarlama Derneği, mobil reklamların etkisini ölçmek için Coca Cola, MasterCard, Walmart ve AT&T firmalarının mobil reklam kampanyalarını ve bunlar için ayırdığı bütçeleri incelemiş. Rapora göre mobil reklamlar, marka farkındalığı yaratılmasından satış artırmaya kadar, satın alma sürecinin her adımında olumlu sonuç veriyor.

Mesela Coca Cola, Gold Peak Tea ürünü için hazırladığı mobil reklamlara, reklam bütçesinin %5'ini ayırmış. Ama satışların %6'sı mobil aracılığıyla gerçekleşmiş. Rapora göre, eğer Coca Cola bütçesinin %10'unu mobil reklama ayırsaydı, satışlarındaki artış %4 daha fazla olabilirdi.

Rapora göre, ses, video ve sosyal medya bağlantılı mobil reklamlar, standard banner türü mobil reklamlardan daha etkili. Lokasyon hedeflemeyse, mobil reklamların etkisini en çok artıran öğelerden biri. Mesela Walmart ev eşyaları mağazaları, daha önce kendilerinden alışveriş yapan tüketicileri hedefleyerek yürüttüğü mobil reklam kampanyasından kaydadeğer bir sonuç alamamış. Ama, mağazalarına ulaşması kolay olan tüketicileri hedefleyerek yaptığı kampanyalar, etkili sonuçlar vermiş.  

Arşiv

Etiketler