Bir mobil reklamcılık platformunun 46.000 kullanıcı üzerinde yaptığı araştırma, akıllı telefon markalarına göre kullanıcı profilini (kullanılan uygulamaları ve internette gezme alışkanlıklarını) ortaya koyuyor. Araştırma sonuçları, kullanıcı hedefleme konusunda reklam ajanslarına yardımcı olabilir.

Araştırmanın sonuçları şöyle:

HTC marka akıllı telefon kullanıcıları en kültürlü grup. %30'u telefonu arkadaşlarıyla görüşmek için kullanıyor ve en uzun video seyretme oranı da bu grupta.

Samsung ve Apple kullanıcıları, alışveriş canavarları. Her iki marka kullanıcılarının dörtte biri, finans ve satış uygulamaları indiriyor ve promosyon veya indirim tekliflerine tıklamaya daha meyilliler. Online alışveriş konusunda Samsung ve Apple'ı, HTC ve Motorola takip ediyor.

Araştırmaya göre, Motorola kullanıcılarının %27'si seyahat uygulamaları indiriyor ve Google harita ve Navfree GPS gibi haritaları da sıkça kullanıyor. Bunları yapma oranı, Samsung ve Apple kullanıcılarında sırasıyla %16 ve %17. Motorola kullanıcıları,seyahatle ilgili her tür mobil reklamla daha yüksek oranda etkileşim içinde oluyor.

LG kullanıcıları, en sosyal grup. LG sahiplerinin %22'si fotoğraf ve sosyal medya uygulaması indiriyor ve kısa süreli videolara bakıyorlar. Samsung ve Apple kullanıcılarında bunları yapma oranı %14.

Araştırmanın amacı, mobil reklamların yüksek oranda geri dönüş yapıp yapamayacağı konusunda reklam ajanslarının endişesini gidermek. Mobil reklamcılıkta, reklam yerleştirme ve yenilikçi formatlar önemli faktörler; ama ileri hedefleme teknikleriyle bir markanın hedef kitlesini 12'den vuran mobil kampanyalar en başarılı olanlar.  

Arşiv

Etiketler