Akıllı telefonların artmasıyla mobil reklamlardaki yükseliş mobil reklam hazırlayan şirketleri zengin etti. Mobil reklam pazarında 7 kat büyüme gözlenirken bu pazar, diğer yatırımcılar tarafından yakından takibe alındı. 

Mobil cihazlarda yaşanan büyük ilgi birçok sektörü olduğu gibi reklam sektörünü de olumlu etkiledi.  Mobil cihaz aksesuarları, yazılım geliştiren sektörlerin yanısıra mobil reklamlarda büyük büyüme yaşandı. Inneractive'in yaptığı bir araştırmada 100'den fazla reklam ağı üzerinde yapılan inceleme sonucu geçen seneye oranla mobil reklam gösterimlerinde Apple yüzde 981'lik bir artış gösterirken Android ise yüzde 759'luk artış ile ikinci sırada yer aldı. Akıllı telefon alanında Nokia'nın mobil reklam erişimi yüzde 423 artarken BlackBerry'nin ise yüzde 265 ile son sırada yer aldı. Mobil cihazlar üzerinden reklam tıklamaları yüzde 711 arttı. Bu reklamlardan elde edilen gelir ise yüzde 522'lik rakamlara ulaştı. Ülkeler bazında en büyük artış yüzde 983 ile Kuzey Amerika'da, sonra yüzde 712 ile Avrupa'da yaşandı.

Arşiv

Etiketler