Markaların, müşterilerin cep telefonuna farklı uygulamalar ile CRM, reklam ve promosyon için doğrudan pazarlama mesajları iletmesine Mobil reklam denir. Günümüzde reklam yatırımları, iletişimin teknolojik gelişimi karşısında hızla değişiyor ve gelişiyor. İnternetin hayatımıza girmesi ve her alanında aktif kullanılabilirliliğinin sağlanması ile sektör de yön değiştiriyor. Şu anda dünyada 5 milyarı geçkin cep telefonu abonesi olduğunu ve artık internetin, kullandığımız cep telefonu, cep bilgisayarı gibi mobil araçlarla her zaman yanımızda olduğunu ve neredeyse her zaman açık olduğunu düşünürsek sektörün de kendini aşması bir gereklilik olacaktır. Geleneksel tanıtım yöntemlerinin dijital mecralara kayması kaçınılmazdır. Mobil reklam sektörü her geçen gün hızla büyüyor, 3G`nin olmadığı bir ortamda bile bu büyümenin yaşandığını düşünürsek, 3G`nin gelmesi ile büyümenin ne boyuta ulaşacağını tahmin bile edemeyiz. Mobil reklam, cep telefonu pazarına yükselen rekabetin fiyatları düşürmesinden dolayı, firmaların yeni gelir kaynaklarına ihtiyacı olması sebebiyle yeni bir gelir kaynağı olarak giriyor. Mobil video, sponsorlu çağrı, kupon sistemleri, wap banner, lokasyon bazlı tanıtım, mobil search ve mobil internet gibi kavramlar bu yeni mecrayla birlikte hayatımıza giren kavramlar. Mobil reklamda amaç; iletilmek istenen mesajın doğru zamanda doğru kişiye ulaşmasını sağlamaktır. Mobil operatörlerin müşteri veri tabanlarını reklamcılarla paylaşmasıyla bu çok yakında mümkün olabilecek. Mobil iletişim aracı kullanıcılarının yaş, cinsiyet, yaşanan bölge gibi bilgilerinin arşivlenmesiyle örneğin, bir giyim firması, operatörün veri tabanından belirli yaş ve cinsiyette ki hedef grubunu seçerek, alış veriş merkezlerinin birinde uygulanan indirim tanıtımını, hedef kitlesinde yer alan kişiye alışveriş merkezindeyken gönderilmesini sağlayarak, satın almaya yönlendirebilecektir. Uluslar arası büyük markaların %90’ının mobil tasarımlara bütçe ayırdığı, özellikle büyük mobil operatörlerin alt yapı hazırlıklarını tamamladıkları ve uygulamaya geçtikleri bilinmektedir. Pek çok uzman, mobil reklamın, gelecekte en çok kullanılacak etkin mecralardan biri olacağı ve birçok marka için ayrılmaz bir pazarlama stratejisi halini alacağı konusunda uzlaşıyor.

Arşiv

Etiketler