Bu yıl ilk kez İstanbul'da gerçekleşen “MMA İstanbul Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011”de, mobil teknolojilerin ve mobil pazarlamanın geleceği masaya yatırıldı. MMA Pazarlamadan Sorumlu Genel Öüdür Yardımcısı ve EMEA Bölgesi Yönetici Direktörü Paul Berney'in açılışını yaptığı Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011'de, mobil pazarlamanın önde gelen isimleri, mobil pazarlamayı konuştu. MMA Küresel Başkanı Melis Eltem, mobil iletişimin internette daha hızlı büyüdüğünü söyledi ve bazı teknolojilerin Türkiye'ye sonradan girmesine rağmen, dünyadan bile daha hızlı çözüm üretici ve yaratıcı projelere imza atıldığını kaydetti. MMA'nın mobil pazarlamanın geleceğine katkıda bulunmayı amaçladığını söyleyen Eltem, Türkiye'nin bu alanda, bütün dünyanın takip ettiği bir konuma geleceğini açıkladı.
Mobil pazarlamanın Türkiye'de öngörülen büyüme hızı 3 yıl içinde 3 kat olarak tahmin ediliyor. Mobil Pazarlama Sohbetleri 2011'e katılan yazar Tomi Ahonen de, Türkiye'nin bu alanda Avrupa'nın önde gelenleri arasında olduğunu kaydederek, teknoloji ve dijital pazarlama alanında dünyadaki yenilikleri anlattı. Ahonen 10 yıl içinde, mobil pazarlama alanında önemli yenilikler gerçekleşeceğini, mobil reklam, mobil para, mobil pazarlama, mobil ödeme gibi uygulamalar konusunda bir patlama olacağını söyledi. Ahonen konuşmasında, mobil pazarlamayı kullanan şirketlerin başarı hikayelerine de yer verdi. Mobilin bankacılık işlemleri, kredi kartı, internet, bilgisayar, müzik, reklam, oyun, telefon, televizyon, yazılı basın, fotoğraf, saat, yön bulma gibi 13 endüstriyi tek bir cihazda birleştirdiğini vurgulayan Ahonen, mobil pazarlamanın e-posta ile kıyaslandığında 720 kat daha hızlı olduğunu da vurguladı.
Ahonen konuşmasında, mobil teknolojiler ve pazarlamaya göre kendilerini konumlayan şirketlerin rekabette öne geçtiğini vurgulayarak, mobil pazarlama alanına giren büyük şirketlerin satışlarının arttığını da vurguladı. Ahonen, bir kişinin günde ortalama 150 kez telefonuna baktığını ve bunun da 6.5 dakikalık bir zamana denk geldiğini açıkladığı konuşmasında, mobilin yedinci medya olması, diğerlerinden sonra gelmesine rağmen kendinden önceki bütün medyaları kapsaması ve her geçen gün etki alanını arttırması gibi özelliklerine de değindi.
Geçtiğimiz dünlerde Deloitte tarafından yayınlanan “Global Tüketici Araştırması 2011: Mobil İletişimde Fırsatlar” raporunda da Türkiye'nin mobil pazarlar açısından ileriye yönelik birçok önemli fırsat içerdiği vurgulanmış ve Türkiye mobil pazarlama potansiyeli açısından en yüksek orana sahip pazarlar arasında yerini almıştı.