Mobil pazarlama derneği, Türkiye'de son dönemlerde GSM kullanıcılarını hedefleyen dolandırıcılık SMS'leri noktasında tüketicilerin dikkatle hareket etmelerini gerektiğini söyledi. Herhangi bir şey kazandınız mesajlarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Şüphe ettiğiniz numaraları savcılığa bildiriniz. MMA Türkiye, tüketicilerin bilmedikleri telefon numaralarından gelen ve ödül vaadiyle dolandırıcılık amacı taşıyan mesajlara dikkat etmelerini ve rahatsız olduklarında savcılığa bildirmelerini gerektiğini söyledi. Mobil pazarlama derneği Türkiye Eşbaşkanı Elvin Altun, GSM abonelerinin telefonlarına bir başka aboneden gelen ……şirketinden para veya dakika veya kontör kazanmış durumdasınız türündeki reklam mesajları ile, ilgili ödülleri almak için ….. numaralı hattı arayınız ….hesap numarasına para yatırın biçimindeki ve ATM'lerden banka kartlarınızla işlem yapın türünde mesajlara dikkat etmelerini ve bunları ciddiye almamaları gerektiğini belirtti.
Reklam Mesajları ile para ödülleri dağıtılmamaktadır
Elvin Altun, mobil pazarlama alanında düzenlenen reklam ve kampanyalarda şirketlerin yada GSM operatörlerinin dolandırmak için yolladığı mesajlarda söylendiği gibi para dağıtmadıklarının altını çizerek şu uyarılarda bulundu; bu tür reklam ve tanıtım mesajları, son zamanlarda artmaya başlamıştır. Bu durum tüketicilerle birlikte reklam veren firmalar ile GSM operatörlerini de zor durumda bırakıyor. Bu tip dolandırma amacı taşıyan mesajlarla yasal yollardan mücadelemiz sürüyor, fakat tüketicilerin de bilgili olmasını istiyoruz. GSM aboneleri, tanımadıkları bu telefon numaralarından gelen mesajları ciddiye almamalıdır. Gelen mesajlardan şüphe etmeleri halinde, bilgi almak için abonesi oldukları operatörlerin çağrı merkezlerine veya web sitelerine başvurabilirler. Şikâyet etmeleri gerektiğinde de savcılıklara birey olarak başvuru yapabilirler dedi. Şikayet dilekçe örneklerine ilgili operatörlerin kurumsal sitelerinden ulaşabilirler dedi.
Tüketicilerin bize güven duyması için elimizden geleni yapmaya gayret ediyoruz. MMA Avrupa Direktörü Paul Berney, tüketicilerin güven duyması ve deneyimleri bizim için oldukça fazla önem taşımaktadır dedi. Tüketicilerin mahremiyet ve bu noktada korunmaları, mobil pazarlama noktasında kuşkusuz ilk sırada yer almaktadır. Mesleki uygulama kapsamı bağlamında yerleştirdiğimiz standartların ve kuralların evrensel olmasını sağlamaya çalışacağız. Türkiye'de yapılan mobil reklam ve pazarlama kampanyalarının yaratıcı ve iyi olduğunu düşünüyoruz. Bu yüzden dolandırma amacı taşıyanların marka ve reklam veren firmaları zor durumda bırakmalarını engellemeye gayret ediyoruz dedi. Mobil pazarlama alanında Türkiye öncüdür
Türkiye'de mobil pazarlamanın hızla büyüdüğünü ve dünya çapında öncü konumunda olduğunu, yaklaşık yüz milyon dolarlık bir Pazar payının Türkiye de olduğunu, bu alanda çalışan firmalarının bundan daha fazla kazanç sağlayabileceğini söyledi.