Bilinen Klasik pazarlama iletişimi değişiyor. Gerçi tüketicilerin her geçen gün isteklerinin, eğilimlerinin değiştiği biliniyordu. Fakat işin içine teknoloji de girince, değişen sadece istekler ve eğilimler olmamaya başladı. Eskiden tüketicilerin, firmaların satış noktalarına gelmesi, ürün veya hizmetleri incelemesi için tanıtım kampanyaları sürdürülüyordu. Fakat bugün, internetin de ortaya çıkmasıyla, firmalar, tüketicilerin satış noktalarına gelip gelmemesini önemsememeye başladı. Çünkü internet ortamı her şekilde, tüketicilerle onları buluşturuyor. Sanki yüz yüzeymiş gibi anında haberleşebiliyor, birbirlerinin düşüncelerini öğrenebiliyorlar. Bundan da önemlisi internet ortamlarıyla birlikte, mobil pazarlama devri başladı. Firmalar, potansiyel tüketicilerine ulaşmak istediklerinde az bir bütçeyle, yaptıkları çalışmaların etkinliğini ölçebildikleri, teknolojik ürünlerle ulaşabiliyorlar. Bugün kullanılan bu tip cihazların hepsi, farklı mecralarla da bağlantı kurabilmektedir. Bu şekilde, firmalar tüketicileriyle istedikleri an iletişim kurabiliyor, tüketiciler de onlara cevap verebiliyorlar. Geleneksel yöntemlerin geride kalmasını sağlayan mobil pazarlama, iletişim devrinde firmalar, marka, ürün ve hizmetleriyle ilgili mesajları, tüketicilerin cep telefonlarına gönderebiliyor, tüketiciler de ilgi duydukları mesajları dikkate alıyor ve onlarla bağlantı kurabiliyorlar. Üstelik bu mesajlar gönderilen kişiye özel olabiliyor. Direkt olarak kişinin istek ve ihtiyaçları temel alınarak hazırlanabiliyorlar. Bu yüzden, şimdilerde sosyal pazarlama, tüketici ilişkileri daha da önem kazandı. Bu durum eski mecraları değiştirirken, bazı mecraların içinden yeni mecraların ortaya çıkmasını ve bunların çeşitlenmesini sağladı. Firmalar da bu yeni mecralara uygun olarak, yeni pazarlama kurguları yaparak, tüketicileriyle ilişki kuruyorlar. Mobil devrinin başladığı şu sıralarda, bu kategoride olduğu kabul edilen mecraların en önemli olanları; yeni ve eskilerden farklı promosyon ürünleri, mobil anket, katıl_kazan, markaların işbirlikleri, mobil anketler, görsel mecralardır. Bütün bunlar, henüz çok yeni olsa bile, firmaların bunlara yönelik ilgisi çoktur. Pek çok firma, tanıtım kampanyalarını sadece bu mecralar üzerinden yürütmektedir. Tabi bu durum, eskiden kullanılan pek çok mecranın da sonunu hazırlamaktadır. Her ne kadar, hala eski mecralar da kullanılıyor olsa bile, firmaların yeni yatırım tercihleri, bunlara yönelik olarak gerçekleşiyor. İleriye doğru, sürekli değişen pazarlamanın yeni yöntemleri, teknoloji odaklı olarak sürdürüleceğe benziyor. Eski mecralar üzerine yaratıcı çalışmalar yapılır mı bilinmez ama gittikçe önemini kaybeden, özellikle baskılı mecralar, bu noktada epey sıkıntı yaşayacak gibi görünüyor. İnternet, cep telefonları, diz üstü bilgisayarlar yeni ürünler, bunların birbirlerine erişiminin olabilmesi, aynı zamanda firmaların bütün bunları aktif olarak kullanıyor olması, iletişimin biçimini de değiştireceğe benziyor.

Arşiv

Etiketler