Pazartesi günü İnternet Reklamcılık Bürosu (Internet Advertising Bureau, IAB) tarafından düzenlenen mobil konferansında konuşan Y & R Worldwide reklam ajansı Global CEO'su David Sable'a göre, mobil cihazların gittikçe artan kullanım oranı, şirketlerin "önce mobil" stratejisi geliştirmesini zorunlu kılmıyor. Mobil, hikayeler anlatarak reklam amacıyla kullanılabilecek çok sayıda mecradan sadece biri.

Sable'a göre, "Önce mobil mi yoksa önce dijital mi?" sorusu ise yanıltıcı ve reklamcılar, "önce insan" şeklinde düşünmeli. Özellikle marka pazarlamasında hikaye anlatmanın önemine değinen Sable, Büyük Verinin oynadığı rolün abartıldığını düşünüyor. Çünkü tüketiciler, internette bıraktıkları izin ne kadar az kullanıldığını görürlerse o kadar rahat hissediyor.

Y&R'ın yaptığı uluslararası bir araştırmaya göre, katılımcıların %60'ı mobilin "özgürlükle bağlantılı" olduğunu düşünüyor. Katılımcıların yine %60'a yakın bir kısmı kendilerini "dünya vatandaşı" olarak tanımlıyor ve kendi ülke ve kültürleri dışındaki ülke ve kültürlerde olup bitenlerle de ilgileniyor.

"Her şey dijital değil. Gerçek dünya, hiç olmadığı kadar güçlü." diyen Sable'a göre, tüketicilerin çoğu hala gerçekten görüp dokunabildikleri şeyleri satın almayı tercih ediyor. Google ve Amazon gibi dijital ticaret devleri bu yüzden gerçek mağazalar açıyor. Yani "Dijital, dijital olmayana karşı" diye bir durum yok. Mesele, insanların ne yapmak istediklerini ve neyle ilgilendiklerini doğru tespit edip, bunu pazarlama veya reklam stratejisi içinde doğru kullanabilmek.  

Arşiv

Etiketler