Teknoloji her geçen gün hayatımıza daha fazla etki ediyor ve pazar gerek hacim, gerekse de ürün çeşitliliği bakımından sürekli olarak büyüyor. Özellikle taşınabilir cihazlar pazarlama çalışmaları içinde reklam vermek açısından önemli bir mecra olarak öne çıkmaya başladı. Her ne kadar henüz pastanın büyük bir kısmını başta televizyonun çektiği geleneksel medya yiyor olsa da, mobil iletişim sektörü her gün genişliyor ve payını arttırıyor. Mobil reklam vermek, pazarlama çalışmaları içinde markalara tüketicilerle doğrudan iletişim kurabilme olanağı sağlamasının yanı sıra onları dinleme olanağı da sunuyor. Mobil cihazlar kullanılarak gerçekleştirilen pazarlama çalışmalarında hedeflenen kitlelere ulaşmak markalar açısından daha kolay. Üstelik bu iletişim tüketicilere kendi beğenilerine göre reklam vermek ya da fırsat sunmak anlamına da geliyor.

Günümüzde birçok kişi, özellikle teknolojiyi etkin olarak kullanan yaş gruplarına dahil olan kişiler mobil cihazlarını da aynı etkinlikte kullanıyor. Alışverişten, finansal işlemlere, gündem takibinden haberleşmeye kadar birçok işini bu cihazlar vasıtasıyla gerçekleştiren bu kişilere ulaşmak için de mobil reklam vermek bir zorunluluk olarak kendini gösteriyor. Üstelik giderek yaygınlaşan akıllı telefonlar uygulamaları daha da ileriye götürüyor. Markalara kendilerini hedef kitlelere tanıtma, onlarla iletişim kurma, kullanıcı grupları oluşturma gibi olanakları da sunuyor. Akıllı telefon uygulamaları da bu cihazlara reklam vermek için kullanılmaya başladı. Böylece mecra hem yayın hem de içerik anlamında da gelişiyor ve cazibesi de artmış oluyor. Pazarlama çalışmaları içinde de bu kullanıcılara ulaşmak noktasında önemli bir avantaj.

Mobil cihazlar sadece erişim sağlamaları, uygulamalarda ya da cihaz içeriğinde reklam vermek olanağı sundukları için cazip değiller. Kullanıcıların coğrafi konumlarına göre pazarlama çalışmalarını yürütmek ya da onlarla iletişim kurmak elbette bu cihazlar sayesinde mümkün. Ancak mobil cihazların belki de en önemli avantajları değişken lokasyonlara göre reklam vermek olanağı sunuyor olmaları. Öngörüler tüketicilerin beğendikleri bir markanın mağazasının önünden geçerken örneğin onlara bir indirim kuponu göndermek şeklinde uygulamaların yakın olduğunu söylüyor. Böylece geleneksel medyada sürekli reklam vermek yerine, sosyal medyada tüketicilerle iletişim kurmak ve bunu devamlı kılmak daha fazla önem taşıyacak gibi görünüyor. Elbette ki geleneksel mecralar uzunca bir süre daha varlığını sürdürecek, ancak mobil platformların bu mecraları içine alarak büyüyeceği de muhakkak.

Arşiv

Etiketler