Millward Brown’s Futures Group tarafından yayınlanan 2011 Dijital Tahmin raporunda 2011 için öngörülen dijital eğilimler belirlendi. Rapora göre son yıllarda giderek artan sosyal medya kullanım ve etkileşimi 2011 yılında da etkinliğini koruyacak. Bu da markaları çoklu çevrimiçi ortamlarda yer almaya yönlendirecek. Rapora göre belirlenen 10 trend ise şöyle: 1. Giderek yaygınlaşan sanal alışverişte eksik olan gerçeklik hissini arttırmak için markalar global olarak, arttırılmış gerçeklik gibi yeni teknolojiler kullanma eğiliminde olacaklar. 2. İnteraktif özellikleri sayesinde sosyal medya sitelerine bağlanabilen reklamların ilgi çekici reklamların kullanılmasıyla birlikte çevrimiçi – sanal teşhirde kullanılan görsel formatlar değişmeye devam edecek. 3. Dijital pazarlama kampanyalarının planlanmasında, sanal ortamlarda hızla yayıldığı için ‘viral video’ olarak adlandırılan video paylaşımları önemli rol oynayacak. Reklam videoları aynı zamanda reklamcıların yaratıcılıklarını da zorlayacak. 4. 2011’de küresel olarak, pazarlamacıların sanal videolara yaptıkları yatırımlar artacak. Bu yatırımlar, televizyon reklamlarının yeniden tasarlanması için değil, internet için özel olarak hazırlanan ve ikna etmede daha etkin rol oynayan videolara yapılacak. 5. Mobil iletişim cihazlarının giderek artan performans özellikleri sayesinde daha fazla insan çevrim içi olacak ve pazarlamacıların mobil reklam fırsatları artacak. 2011’de mobil reklam bütçelerinin bir önceki yılı aşacağı tahmin ediliyor. 6. ‘Giriş’ anlamına gelen geo – location, tüketicilere giriş yaptıkları mağaza - sitelerde farklı deneyimler sunacak. Bu girişlerde, tüketicilere otomatik promosyon – puan kazandıran uygulamalarda da gelişmeler olacak. Çıkış işleminde de yeni uygulamalar bekleniyor. 7. Geniş bilgi kullanabilmenin bütün olumlu yanlarını değerlendiren geliştiriciler yanında, tüketiciler de Google Maps gibi uygulamaların avantajlarını keşfedecekler. Böylece görsel anlamda arama sonuçları etkinleşecek. Pazarlamacılar aramaların markalara etkisini daha fazla anlama ihtiyaç duyacaklar. 8. 2011’de de sosyal oyun kullanımı artacak ve markalar da bu alandan amaçlarına uygun gördükleri şekilde faydalanacaklar. 9. Hedef kitleye ulaşmak yolunda markalara etkin fırsatlar sunan Facebook gibi siteler yanında, ilgi alanlarına hitap eden ağlar da tüketicilerin yer aldığı ortamlar olacak, bu durum sosyal grafiklerin kullanımını da arttıracak. 10. Sanal ortamlarda, düzenleyiciler ve endüstri arasında, sanal kimlikleri oluşturan kişisel bilgi paylaşımı konusundaki savaş devam edecek ve çevrimiçi şeffaflık çerçevesi ileriye dönük olarak gelişecek.

Arşiv

Etiketler