12 Mayıs tarihli Hürriyet'te ilgi çekici bir haber vardı. Business Insider kaynaklı habere göre, teknoloji devlerinin, reklam harcamaları Arasındaki fark ele alınmış. Microsoft ve Google. Microsoft'un 2009 yılı reklam harcamaları 518 milyon dolar olmuş, Google ise sadece 11 milyon dolarla fark yaratmış. Bu fark başta insanın kafasında soru işaretleri oluştursa bile, aslında gayet anlaşılır bir durumdur.

Microsoft'un ürünleri, genellikle somut ürünler olmaktadır. Yani raf ürünleri. Bunların bir kısmı lisanslar olsa da, Microsoft normal pazarlama teknikleri gibi, klasik bir yöntem kullanmaktadır. Klasik pazarlama yöntemlerini kullanmak demek, insanların maaşları, lojistik, nakliye, dağıtım gibi pek çok faktörün maliyetini de kapsamaktadır. Dolayısıyla Microsoft'un, reklam yatırımlarının, çok yüksek bütçeli olmasını, doğal olarak getiriyor. Bu pazarlama organizasyonu, dünya çapında ve sürekli yapıldığı düşünülecek olursa, inanılmaz bir bütçe çıkıyor ortaya.

Google ise bir kere raf ürünleri pazarlamıyor. Hizmet sunuyor. Üstelik bu hizmetlerin satış yerleri, tamamen dijital ortamlar üzerinden yapılmaktadır.  Bu bağlamda, lojistik, bayiler ve ağları, toplantıları, DVD değil de, bandwidh'ler, upload'lar, affiliate, network'leri kullanıyor. Hal böyle olunca, belli hareket biçimlerine sahip olan, 10 milyona yakın müşteriye sahip olabilmektedir. Microsoft, bu noktadan ele alındığında müşteriye gitmek zorundadır. Fakat Google gitmiyor, müşteri Google'a geliyor. Çünkü Google arama motoru, kendi pazarında yüzde 86.30'luk bir alanı kaplamaktadır. Milyarları bulan bir müşteri portföyüne hizmet vermekte. Bu nokta, zaten onu inanılmaz bir reklam kulvarı haline getirmektedir. Neredeyse kendi alanında bir tekel olmaktadır.

Bütün bunlar Google'ı standart haline getiriyor. Bu durumda Google'ın reklam bütçesinden bahsetmeye gerek kalmamaktadır. Google müşteriye gitmek için veya ulaşmak için yatırım yapmıyor, bu nedenle Microsoft'tan 47 kat az harcarken, gelir oranın, onbinde beşlik reklam payı ile 18 kat daha az bir reklam payını yeterli bulabilmektedir.

Microsoft ile google'ın benzer çalışma alanları da var elbette, Microsoft'un live messenger'i var. Ama bu, tabi ki google kadar büyük bir paya sahip değil. Ücretsiz bir platform olan MSN profilleme olanağı da sunuyor.  2008 de yapılan bir çalışma, ABD'de Microsoft'un hâkimiyeti AIM'e kaptırmış olduğunu gösteriyor. Ama gene de, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu, birçok ülke içinde milyarlarca kişi MSN'i hala kullanmaktadır. Bu noktada iki dev birbirine benzerlik gösteriyor.

Arşiv

Etiketler