İnternet Reklamcılığı Bürosu (Internet Advertising Bureu, IAB)'nun yaptığı bir araştırmaya göre, İngiltere'deki medya ajanslarının %27'si mobil gizliliği konusunda, %22'si de mobil platformlarda marka güvenliği konusunda daha çok bilgi edinmeye ihtiyaçları olduğunu ifade etmiş.
Araştırmaya göre, mobil cihazların kullanım oranındaki artış sebebiyle, medya ajanslarının geliştirdiği stratejilerde mobile doğru bir yönelme var. 2013'teki mobil strateji geliştirme oranı %41'ken, bu oran 2014 sonunda %53'e çıkmış.
Araştırma, mobil gizliliği ve marka güvenliği konularında çeşitli endişeleri ortaya çıkarmış; çünkü, mobil cihazlarla ilgili yasal düzenlemeler, mobildeki gelişim hızının gerisinde kalıyor. Mesela, AB ülkeleri için geçerli bir çerez yasası mevcut, ama bu yasa, henüz mobil uygulama ve hizmetlere uyarlanmış değil.
Araştırmaya göre, Avrupa'daki medya ajanslarının %71'i, mobil için ayrılan bütçenin arttığını, ama bu bütçenin, internet, televizyon, yazılı basın ve radyo mecraları için ayrılan bütçeden kesinti yapılarak ayrıldığını ifade etmiş.
İngiltere'deki medya ajanslarının %90'ı, çapraz-ekran kampanyalarının takip edilememesinin, mobil büyümenin önündeki en büyük engel olduğunu; %59'u da mobildeki en heyecan verici fırsatın lokasyon bazlı hedefleme yapılabilmesi olduğunu söylemiş.