McDonald's, Amerikada Washington Eyaleti için, menülerinin kaçta kaçının yerel kaynaklardan sağlandığını gösteren yeni bir reklam kampanyası başlattı.
McDonald's, belirli ürünleri ve menşelerini listeleyen mikro bir site oluşturdu. Örneğin site, Washington'daki McDonald's restoranlarında satılan patates kızartmalarının ve balıkların yüzde 95'inin ve elmaların yüzde 85'inin Washington'dan sağlandığını belirtmektedir.
Reklam kampanyası için hazırlanan Billboard'larda “Pasco'da yetiştirildi, Seattle'da servis edildi” başlığı altında patates ve patates kızartması resmi bulunmaktadır. Ancak afişin altında bulunan küçük bir uyarı “Oranlar ve süreleri değişebilir” demektedir ki bazı uzmanlar bu yüzden kampanyayı –bölgesel yıkama- kandırmaca olarak nitelemektedirler.
Mintel'in (ç.n. İngiliz orijinli yiyecek ve içecek araştırma kurumu) yiyecek servis araştırmalar müdürü Eric Giadelone, bu uyarının afişlerde bulunmasının McDonald's'ı eleştiriye açık bıraktığını çünkü “(firma) teyit edebileceğimiz oran veya rakamlar vermemektedir” demektedir. Giandelone, Chipotle Mexican Grill restoranlarının 2009'da yüzde 35 olan yerel ürün kullanımını 2010'da yüzde elliye çıkarma yönünde söz verdiği reklam kampanyasını doğru örnek olarak vermektedir.
Yerel ürünleri yemek çevreci bir karar olarak görülürken, ülkedeki cemiyetler paranın bölgelerinde tutulması adına reklam kampanyasına sahip çıkmaktadırlar. Sustainable Seattle tarafından hazırlanan bir rapora göre, eğer yiyecek satışlarından elde edilen gelirin yüzde 20'si yerel ürünlere harcansaydı Seattle'ın King Kasabası yılda 5 milyar dolarlık bir gelir elde ederdi.
Tam olarak ne kadarlık bir çevrede üretilen yiyecek yerel sayılabilir? Center for Urban Education Education about Sustainable Agriculture'a göre Chipotle Mexican Grill restoranlarının yiyecekleri üretim yerinden ortalama 2500 km yer değiştirmektedir ki salata sosunda bu 4000 km'yi geçmektedir. Buna karşın araştırmalar aynı ürünlerin yerel çiftçi pazarlarında sadece 200 km yer değiştirdiğini göstermektedir. Chipotle firması 250 km'lik bir mesafeyi “yerel” kabul ettiklerini beyan etmektedir, ancak “yerel” kelimesinin standardını tanımlayan herhangi bir resmi tanım yoktur.
Bugün birçok büyük firma, yerel bağlantılarını duyurmak için reklama milyonlarca dolar harcamaktadırlar. Giandelone'ye göre yemek sektöründeki son dönem yerel pazarlama reklamları tüketicideki “büyük firmaların kasabamızın parasını götürdüğü imajı”nı silmeye yönelik çabalardan ibaret.