İşletmeler, örgütler ve ünlüler Japonya'daki deprem ve tsunami mağdurlarını destekleme ve yardım amaçlı para toplamak için bir araya geldiler.
Starbucks Vakfı ve Japonya'daki Starbucks felaketzedelere yardım için 1,2 milyon dolar katkıda bulunacaktır. Lady Gaga, içinde İngilizce ve Japonca ‘Japonya İçin Dua Ediyoruz' yazan beyaz bileklikler satıyor ve 100 dolara kadar olan bağışları kabul ediyor.
Diğer kuruşular da bunlara benzer hizmetler vermekte. Google, aradıkları ya da buldukları kişilerin isimlerini girmeleri için ‘kişi bulma sitesi' oluşturdu. Skype, Japonya'daki insanlara başka ülkelerdeki sabit telefonları arayabilmeleri için kuponlar veriyor. Çin merkezli bir internet satış şirketi olan Alibaba, insanların afet yardımı malzemelerini satın almalarını ve Japonya'ya ücretsiz göndermelerini sağlıyor.
Yahoo ve Gap gibi diğer işletmeler, insani yardım sunan hayır kuruluşlarını teşvik etmek amacıyla sitelerine afişler ve butonlar ekliyorlar.
Birçok ünlü marka, sahip olduğu müşteri ve hayran kitlesi sayesinde bu tür yardımlar toplamak için fırsatlara sahiplerdir. Yapmaları gereken tek şey bu bilinci uyandırmak ve oldukça duyarlı davranmaktır.