MediaCat ve ThinkNeuro tarafından yapılan ilginç araştırmanın sonuçları da ilginç oldu. Tüketici zihninde markaları soyut kelimelerle anlatmak isteseydik, hangi marka hangi kelimeyle anlatılırdı?

İşte markaların tüketici zihnindeki karşılığı: Burger King Geleneksel, Migros Havalı, Arçelik Kalite, THY Dişi, Coca Cola Çekici, LC Waikiki Yetenekli, Türk Telekom Zeki.

Tüketicilerin bu markalar anıldığında, neden bu kelimeleri hissettiğini anlamaya çalışan yetikililer, bu durumla ilgili de birkaç detay sundu. THY'yi en çok erkeklerin tercih ettiği biliniyor, THY'nin sevilen bir marka olmasını da işin içine katarsak, Dişi olarak tanımlanması uygun görülüyor. Burger King, Türkiye'ye ait bir restoran olmadığı halde, Sultan Ahmet Köftecisi kadar çok sevilen ve alışkanlık yapan bir marka olduğu için Geleneksel olarak tanımlanmış. Kısacası markaların soyut kelimelerle ifadesi de oldukça mantıklı görünüyor.  

Arşiv

Etiketler