IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması kapsamında, 12 – 25 yaş arası 12.3 milyon genci yansıtan araştırma sonuçları incelendiğinde gelecekte markaların interaktif dünyanın dışında kalamayacaklarını görebiliyoruz. Markaları bu interaktif dünyaya çeken de bizzat tüketicilerin kendi olacak.
IAB Türkiye'nin yaptığı ölçümleme araştırmasına göre 12 – 25 yaş arası gençlerin yüzde 98'i haftanın her günü veya birkaç kez internete bağlanıyor. Evden internete bağlanma oranı yüzde 69'u buluyor. Bu kişilerin yüzde 62'si arkadaşlarıyla haberleşmek için e-posta yerine sosyal medyayı kullanıyorlar. Yüzde 66'lık kesiminin sosyal medyada profili bulunuyor ve yüzde 42'si mobil telefonları üzerinden de internete bağlanıyor.
Sonuçlar gösteriyor ki müzik dinlemek, televizyon izlemek, gazete ve haber okumak gibi aktiviteleri de internet üzerinden gerçekleştiren kişilerin oranı yüzde 54. Yaş grubu olarak bakıldığında şimdilik sadece gençlere yönelik markaların hedef kitlesi durumunda olsalar da, birkaç yıl içinde satın alma davranışında da karar verme yetkisine sahip kişiler haline gelecekler. Günlerinin önemli bir kesimini online olarak sürdüren bu kitleyi yakalamak isteyen markalar da online mecraları ve bu mecralarda gerçekleştirilebilecek olan pazarlama stratejilerini doğru kurmak zorunda. Araştırmadan elde edilen verilere bakıldığında sosyal medyanın ve online pazarlama dünyasının dışında kalan markalar için alarm zillerinin şimdiden çalmaya başladığını söyleyebiliriz.