Firmaların tanınması açısından marka ve reklam kavramı birbirine bağlı çok önemli iki unsurdur, ürünlerimizi bu tip işler yapamadan tanıtamayacağımız gibi kampanyalarımızı da ürünlerin isimlerini kullanarak tüketici kitlelere yapabiliriz. Çünkü, firma ürün isimleri bir logo ya da bir simge olmaktan çok ürün, mal ve hizmetlerin hedef kitlelere sunulmasını, tanıtım kampanyaları ise markanın tüketicinin aklında kalmasını sağlamaktadır Markalaşmanın son yıllarda önem kazanması ve işletme bütçelerinde reklam için ayrılan kaynakların artmasıda bu konunun ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. Ticaret sektöründeki zorlu rekabet ortamında firmalar mal ürün ve hizmetlerine bir isim, bir özellik ve diğer isimlerden farklı bir özellik kazandırmak ve satışlarını arttırmak için mutlaka marka kullanmaları artık kaçınılmazdır. Modern çağın ticaret kurallarına ve rekabet şartlarına uyum sağlayan firmalar mal ürün ve hizmet üretimi ve bunların pazarlanması alanında yaptıkları faaliyetler kadar ürün isim değerlerini ve pazardaki imajlarınıda iyileştirmek zorundalar. Dünyada büyük şirketlere bakıldığı zaman firma marka değerlerinin milyarlarca dolara ulaştıkları bir gerçektir, ve bu firmalara sahip ülkeler, dünya ekonomisini yönetmektedirler. Ancak, reklam kampanyaları için ayrılan mali kaynaklar, bu büyük isimlere kendi değerlerinin çok üstünde bir katma değer sağlamaktadır. Sonuç olarak işletmeler sektörlerinde ve faaliyet alanlarında kendilerine özgü marka yaratmalıdır, bu da reklam ve tanıtımlarla ile hedef kitlelere sunmalıdır. Aksi halde bu zorlu rekabet koşullarında varlıklarını sürdürebilmeleri imkansız hale gelecektir.