Sizin için dinlesin, düşünsün, yazsın, tasarlasın, kodlasın ve en nihayetinde sizi temsil etsin. Markalaşmak isteyenler, pazarlama stratejilerini kendileri tasarlamaya meraklı oluyorlar genellikle. Bu özellikleri, onların uzun yıllar boyunca, bu alanda çalışmalarından kaynaklanıyor. Eğer bir satış, müşteri kazanma ve bu ölçüde büyüme söz konusuysa, bu işi benden daha iyi kim bilebilir ki? Diye düşünüyorlar. Onların, gerçekten de uzun yıllara dayanan bir Pazar deneyimleri vardır, bu inkar edilemez. Fakat firmaların satış, pazarlama deneyimleri hafife alınmayacak kadar dar kapsamda kalıyor. Bir ürünün veya hizmetin pazarlama stratejisini oluşturmak ise çok daha farklı deneyimlerle birlikte yeteneklere ihtiyaç duyuyor. Yaratıcı olmak, stratejik etki noktalarını bulmak, müşteriyle temas noktalarını keşfetmek, doğru zamanlama yapabilmek, ürünün ne şekilde sunulması gerektiğini bilmek, bunlardan sadece bir kaçı. Firma yetkililerinin çoğu, elde etmiş oldukları deneyimlerle birlikte gelen bu özelliklerden çok azına sahiplerdir. Müşterilerini tanıyorlar, ama görebildikleri özelliklerini sadece. Bir reklamcının beyni, yaratıcı fikirler üreterek dikkat çekmek, ikna etmek, etkili olmak, değiştirmek, nüfuz etmek üzerine uzun yıllar deneyim kazanıyor. Müşteri nerededir? Ne yapar? Ne ister? Nasıl ikna olur? Nasıl ulaşılır? V.b. pek çok konu, onun uzmanlığındadır. Dolayısıyla küçük büyük her ölçekteki firmanın, bu beyinlerden birini kiralaması, geldiğimiz koşullarda gerekiyor. Eğer markalaşmak istiyorsa. Bugün marka olmak, bilinirlik olarak düşünülüyor. Gerçekten de bir ürünün, hizmetin, fikrin ismi biliniyorsa markadır ama firmaların, ürettikleri ürünlerin marka olmasından beklentileri, sadece bu değildir. Onlar için nasıl bilindikleri daha önemlidir. Müşteri, ürün ismini biliyor olabilir, satış noktalarını, fiyatını, bileşenlerini biliyordur. Eğer müşteri bütün bu bilgilere sahipse ve markayı tercih etmiyorsa, firma için sorun vardır. İşte bu sorunları çözerek, müşterinin zihnindeki olumsuz etkileri olumluya çeviren yolları bulacak olan reklamcı beyinleridir. Bir ürün veya hizmetin bilinir olmasını, nasıl bilinmesi isteniyorsa, bunun için yapılması gerekenleri onlar bulurlar. Ne kadar küçük bir firma olursanız olun, kiraladığınız beyin, ayırdığınız bütçeyi aşmadan, sizin için düşünecek ve o oranda strateji oluşturacaktır. Bırakın, onlar pazarlama stratejinizi oluştursun, ürün veya hizmetlerinizin en çok talep göreceği çalışmaları planlasın, müşterilerinizin zihninde size bir yer açsınlar. Yaratıcı fikirlerle sizi temsil etsinler, rakiplerinizin karşısına haklı zaferle çıkmanızı sağlasınlar. Çünkü bugün, pazarlarda yer alabilmek, tutunmak, büyümek, uzun süren analizleri, planlamaları, zekice tespit edilmiş müşteriyle temas noktalarını bulmaktan geçmekle kalmıyor. Temas noktalarını bulsanız bile, onlara sunduklarınızın yaşamlarına, kendilerine, isteklerine hitap etmesi gerekiyor. Bu da yetmiyor, sunduklarınızın, onların bir yönüne hitap ettiğini kanıtlamanız gerekiyor. Size saygı duymaları, sizi sevmeleri gerekiyor benimseyebilmeleri için. Bırakın bunların hepsini, kiralayacağınız beyinler düşünsün ve uygulasın.

Arşiv

Etiketler