L'oréal Paris, 12 Ocak 2015'te düzenlenen Altın Küre Ödülleri'yle eşzamanlı olarak, ürünlerini kullanan tüketicilerin kırmızı halıda yürüyen film yıldızları gibi güzel olabileceklerini anlatan bir reklam kampanyası yürüttü. Kampanya, ödül töreni boyunca Facebook, Twitter ve Tumblr'da yer aldı.

R/GA reklam ajansı tarafından tasarlanan kampanyanın reklamları, ödül töreni esnasında 5 model ve 8 stilistle çalışılarak hazırlandı. Ödül töreni sürerken, kırmızı halıdaki ünlülerin görüntüleri 360 derece kamerayla çekildi, GIF formatında resimlere dönüştürüldü, L'oréal'in Tumblr sayfasına eklendi ve Facebook ve Twitter'da da kampanya hakkında bilgiler verildi. L'oréal'in attığı tweetlerdeki linklere tıkladıklarında Tumblr sayfasına giden kullanıcılar, görüntüdeki ünlüler gibi makyaja hangi ürünlerle ve bu ürünleri nasıl kullanarak sahip olabilecekleri hakkında çeşitli bilgiler öğrenebildi. Bir başka deyişle, L'oréal'in kampanya stratejisi, Facebook'ta satın alınmış reklamlar ve tweetler aracılığıyla kullancıları Tumblr sayfasına çekmek oldu. Reklam kampanyası süresince atılan tweet'lerde, ürünün Amazon sitesinden satın alınabileceği linklere de yer verildi.

Loreal'in benzerine çok rastlanmayan bu kampanyası, uzmanlar tarafından "ileri görüşlü" olarak nitelendirildi. Reklam kampanyası, kullancıların eşzamanlı olarak katılabilecekleri interaktif kampanyaları yakın gelecekte çok daha yaygın olarak göreceğimizin ve ayrıca e-ticaretin sosyal medya üzerinden gelişme göstereceğinin bir işareti de sayılabilir.  

Arşiv

Etiketler