L'Oréal tarafından bu yıl 19.'su düzenlenen ve dünya çapında kabul gören saygın pazarlama yarışması Brandstorm'un Türkiye Ulusal finalini Koç Üniversitesi'nden ‘Essence' takımı kazandı. Kazanan ekibin profesyonel bir ajans ve L'Oréal yöneticileriyle gerçekleşem çalışma sonucunda belirlendiği seçmeler sonucu ulusal ölçekte başarılı olan Koç Üniversitesi Essence takımı, 15-16 Haziran tarihlerinde Paris'te 45 ülke birincilerinin katılımıyla gerçekleşen Global yarışmaya katıldı.
Bu yıl ‘Erkeği Baştan Yaratmak' temasıyla düzenlenen yarışmada 45 gün süreyle hem eğitim gören hem de yaratıcılıklarını kullanan ekiplerden erkeklere kuaföre gitme alışkanlığı kazandıracak bir proje ortaya koymaları istendi. Yarışmada zorlu elemelerden geçen Boğaziçi Üniversitesi, Galatasaray Üniversitesi, Koç Üniversitesi ve İstanbul teknik Üniversitesi'nden 5 ekip finale adını yazdırdı. Global bir profesyonel ajans ve L'Oréal pazarlama yöneticileri ile 45 gün süreyle çalışan ekipler, fikirlerini şekillendirecek bir ürün gamı çıkararak, bu ürünlerin paketlenmesinden, iletişim stratejisine ve kuaför iç dizaynına kadar birçok detaya karar vererek, kendi markaları için en iyi şekilde hazırladılar. L'Oréal yöneticileri ve gazeteci Abbas Güçlü'nün de yer aldığı jüri, 24 Mayıs'ta yapılan değerlendirmede Türkiye birinciliğine Koç Üniversitesi Essence ekibini layık gördü.
Paris'te düzenlenen Global yarışmada birinci olan Singapur 10,000 Euro değerinde, ikinci Hindistan 5,000 Euro değerinde, üçüncü Endonezya ise 2,500 Euro değerinde seyahat hakkı kazandı. 19 yılda dünyanın 43 ülkesinde, 285 üniversiteden 43.000 öğrencinin kendilerini bir marka müdürü yerine koyduğu yarışmaya katılanlar ayrıca emeklerinin karşılığını L'Oréal bünyesinde açılacak olan stajyer ve başlangıç pozisyonlarında değerlendirilerek alıyorlar.