Piyasada rekabet etmenin ve firmaların varlıklarını korumalarının en önemli koşullarından biri, günümüzde, artık reklam olmaktadır. Büyük markalar, reklam kampanyalarına milyonlarca dolar harcamaktadır. Bununla birlikte rekabet her geçen gün artmakta ve zorlaşmaktadır. Bütün firmalar, reklam mesajlarında yaklaşık olarak aynı şeyleri söylemekte, en faydalı, en kullanışlı v.s. fakat ne kadar dolar harcarsa harcasın, reklam, sadece Pazar payı büyük markaların yapabilecekleri bir şey anlamına gelmemektedir. Reklam yaratıcı, farklı, çarpıcı olduğunda, düşündürdüğünde, merak uyandırdığında, tüketiciler üzerinde etkili olan bir alandır. Burada, reklama ne kadar para yatırıldığının bir önemi yoktur veya reklamı hangi ölçekte olan bir markanın yaptığı. Yaratıcı, çarpıcı bir fikirle küçük firmalar, büyüklerin milyonlarca dolar harcayarak yapabildikleri reklam tasarımlarını sollayabilirler. Bunun için, küçük firmaların yapması gereken, yapmak istedikleri reklamın pazarlama yöntemlerine uyup uymadığını ölçmek, vermek istedikleri mesajı doğru tespit etmek, mesajlarını kimlere iletmek istediklerini belirlemek ve bu mesajı hangi reklam mecrasından duyurmak istediklerini tespit etmek olmalıdır.
Küçük firmalar, bunları belirledikten sonra, yapacakları reklam için ne kadar bütçe ayırabileceklerini belirlemeli ve hangi zamanlarda, tüketiciye bu reklam tasarımını sunacaklarını bilmelidirler. Küçük firmalar, reklam kampanyasını düzenlerken, hangi nedenle bunu yapmak istediklerini belirlemelidir. Çünkü bu, onların daha sonra, reklamın etkisini veya ölçümlerini yapabilmeleri için önemli bir konu olmaktadır. Bundan geriye kalan en önemli durum, reklam metni ya da reklam fikri olmaktadır. reklam fikri, bugüne kadar uygulanmış veya benzerlerinin zaten onlarca olduğu, başka reklam mesajlarını çağrıştıran nitelikte olmamalıdır. Bu tip benzerlikler, reklamın diğerlerinden farklı olmamasına ve tüketicinin dikkat etmemesine neden olmaktadır. Yazılacak olan reklam metini kesinlikle diğerlerinden farklı ve çarpıcı olmalıdır. Tüketicilerin, reklamı diğerlerinden ayırabilecekleri kadar çarpıcı olmalıdır. İnsanları, küçük firmanın pazarlama stratejisine uygun olarak etkilemeli ve akıllarında kalacak bir unsur içermelidir.
Büyük markalar, tüketicileri etkilemek, onlara ulaşabilmek için birbirinden farklı reklam mecralarına uygun tasarım yapmakta ve sunmaktadır. Fakat buna rağmen, reklama harcanan onca paraya rağmen, firmaya getirisinin çok olduğu söylenemez. Hatta öyle ki tüketiciler, reklamı diğerlerinden ayıramamaktadır. Bazen doğru yerde, doğru zamanda, doğru kitlelere verilen, doğru bir slogan, firmayı, ummadığı yerlere taşıyabilmektedir. Buradaki başarının sırrı; doğru yer, zaman, doğru kitle tespitinin yapılmasında yatmaktadır. Bundan sonra da reklamın çarpıcı fikri. Günümüzde bunun benzeri örnekler yaşanmaktadır. Dünyanın bir ucunda bulunan bir firmanın reklam haberinin bize kadar ulaştığı olmaktadır. Örneğin; Amerika'daki kokulu billboard'un sahibi olan firma, yerel olarak çalışan bir firma olduğu halde, reklam tasarımını bütün dünya duymuştur. Ayrıca, gene İstanbul'da küçük bir firmanın, tekne reklamı da çok çarpıcı olmuştur. Bu iki firmanın hem ismi hem de ürün ve hizmetleri, bugün pek çok kişi tarafından bilinir olmuştur. her ikisinin de, bu reklamları çok küçük bir bütçe ile hazırladıkları da bilinmektedir.