Dünyaca ünlü moda markası Vesace'nin Facebook sayfası saldırıya uğradı. Saldırının sebebi aktivistlerin, ‘kot taşlama' tekniği kullanan markaya Türkiye ve Bangladeş'te kot taşlamaya bağlı olarak ortaya çıkan ölümcül silikozis hastalığı nedeniyle birçok işçinin hayatını kaybettiğinin hatırlatılması. Ntvmsnbc.com'daki habere göre, Versace saldırı sonucu kullanıcıların sayfaya yeni yazı girişi yapmasını engelleyerek, protesto mesajlarını kaldırdı.

Versace'nin ‘katil kotları' nın durdurulması için protesto platformu Change.org bir dilekçe kampanyası gerçekleştirmişti. Versace 522 bin kişi dolayındaki hayranlarını sayfada bulunan kot taşlama karşıtlarının mesajlarından korumak için sildi. Halen sadece marka tarafından eklenen içeriklere yorum alınıyor.

Change.org Clean Clothes Campaign adına verdiği dilekçede kot taşlamanın işçiler açısından son derece tehlikeli olduğunu vurguluyor. Kot taşlama işlemi yüksek basınç altında kum ateşi ile gerçekleştiriyor ve 2009 yılında Türkiye2de de yasaklanmış olsa da, Bangladeş ve Türkiye'de birçok kişinin silikozis hastalığı nedeniyle hayatını kaybettiği biliniyor.

Versace İletişim Grup Müdürü Patrick McGregor şimdiye kadar konuyla ilgili bir dava açılmadığını ve Versace ürünlerinin güvenlik yönetmelikleri çerçevesinde İtalya'da üretildiğini belirtse de, Levi's, Gucci, H&M gibi sektörün önde gelen markaları artık koleksiyonlarında kumlanmış kotlara yer vermiyor.

Arşiv

Etiketler