Teknolojinin gelişimiyle birlikte, firmalar, gelişen teknolojiyi kullanarak, yeni reklam mecraları üretiyor ve bunları kullanıyorlar. Kullanılan bu yöntemler bazen alışılmadık olabiliyor tabi. Volkswagen markası Hindistan'da yayın yapan Times Of İndia ile birlikte yaptıkları reklam bunlardan birine örnek olabilecek nitelikte…
Bütün ülkeye yayın yapan gazete Times Of İndia, gazetenin reklam sayfasına konuşan bir cihaz yerleştirerek gazetenin dağıtımını yapmış. Konuşan cihaz, markanın yeni ürünü olan Vento otomobilini (bizde Jetta diye bilinen) tanıtıyor. Gazete okurları, ilgili sayfa açıldığında devreye girerek tanıtım metnini seslendiriyor. Tabi bu konuşan cihazlar bütün gazete baskılarına yapılmadı. Altı ilde satışa çıkarılan gazetelere yerleştirildi.
İnsanlar, sabahları gazetelerini satın alıp, okumaya başlayıp o sayfalara geldiğinde bir türlü nereden geldiğini algılayamadıkları sesi duymaya başlayıp paniğe kapıldılar. Kimi gördüğü bir çantadan ses geldiğini söyledi, polis çantayı açınca sesin gazeteye ait olduğunu anladı, kimi de yakın çevresinden sesler geldiğini söylemiş. Polis, panik halindeki Hindistanlılara gazetenin reklam çalışmasını anlatarak onları sakinleştirmiş.
Tabi bu reklam herkesin hoşuna gitmemiş. Okuyucu bilindik düzenlerinde, sürprizin iyi gelmediğini söyleyerek, gazeteye şikayetlerini bildirmiş. Çevreciler de binlerce konuşan cihazın çöpe gideceğini bunun ise çevreyi olumsuz yönde etkileyeceğini söylüyor. Gazete ise yapılan reklam çalışmasından epey mutlu görünüyor. Çok iyi geri dönüşler aldıklarını söylüyorlar, bu çalışmanın yeni dönem gazeteciliğini başlattığını, memnun edici geri dönüşler alındığını söyleyerek, kimi okurların bu sayıyı özel koleksiyonlarına eklediğini belirtiyorlar.
Volkswagen markasının pazarlama sorumlusu Luts Kothe, müthiş bir reklam çalışması yaptıklarını, verilen siparişlerden bunu anladıklarını, dünyada ilk kez böyle bir şeyin denendiğini belirtti. Ayrıca amaçlarına da ulaştıklarını söyledi.