Günümüzde billboard tanıtımları, firmalar tarafından, en çok tercih edilen mecraların başında gelmektedir. Bu mecradaki tanıtımlar, hem tüketicilerin dikkatini çekmekte hem de bu araçların maliyetleri, firmalara daha uygun gelmektedir. Ayrıca bu araçların kullanıldıkları yerlerin de, firmalar için önemi çok büyük olmaktadır. Bilindiği gibi billboardların kullanımı, hem şehir merkezlerinde hem de şehir il sınırlarında olmaktadır. Şehir merkezinde, genellikle belirli standartlara sahip olanlar kullanılmaktadır. Bunlar raket billboard, mini board, sokak board olarak tanınanları olmaktadır. Bunların ölçüleri hem Reklam Uygulama Esasları tarafından belirlenmiş olmakta hem de ilgili şehirlerin, kendi alanları kapsamına belediyeleri tarafından belirlenmişlerdir. Bunlar şehir merkezinin en kalabalık yerlerine, kalabalık cadde boylarınca, AVM'lerin önlerine ve çevrelerine, firmanın bulunduğu sokaklara ve aynı bölgenin çeşitli alanlarına, kaldırımlara, refüjlere, trafiğin yoğun olduğu köşelere yerleştirilmektedir.

Şehir il sınırına yakın olarak kullanılan biçimleri ise dev ebatlarda olmaktadır. Gene firmanın uygun gördüğü, karayollarının kenarlarına, karayollarının geçtiği tepelere, trafiğin en çok görebileceği alanlara yerleştirilmektedir. Bunların dev ebatlarda kullanılmalarının nedeni, yollardan geçen araçların billboard'a olan uzaklığından kaynaklanmaktadır. Belirli bir mesafeden, reklamın okunabilmesi hedeflenmiş olmaktadır.

Hem şehir merkezinde olanların hem de şehir il sınırında olan kiralık billboardların kimileri, belirli ajanslar veya firmalar tarafından, kimileri ise belediyeler tarafından kiralanmaktadır. Ajanslar, şehir merkezlerinde kullanılan ve belediyelerin satışa çıkardığı billboard araçlarını almışlardır. Bu alım olayını, ajans olmayan, fakat gene bu sektör işleriyle uğraşan bazı firmalar da yapabilmektedir. Ajans veya firma, sahibi oldukları kiralık billboardları, belirli zaman aralıklarında, firmalara kiralamaktadır. Bazıları ise halen, ilgili bölgenin belediyesinin denetiminde bulunmakta ve belediye tarafından aynı şekilde kullandırılmaktadır. Bunların maliyetleri, kullanıldıkları alanın cazibesine bağlı olarak değişmektedir. Kimi billboard aracı, şehrin tam merkezinde bulunmakta ve oradaki reklam tasarımını görenlerin sayısı çok fazla olabilmektedir. Böyle bir yerde bulunan kiralık billboardlar, diğerlerinden farklı olabilmektedir.

Diğer alanların da bu tip özellikleri, billboard araçlarının maliyetlerini etkilemektedir. Şehir il sınırındaki billboard araçlarının kiralanması da, aynı kurumlar veya kuruluşların denetiminde olmaktadır. Firmalar, bu araçların kimin denetiminde olduğunu öğrenmekte ve kiralamaktadır. Zaten billboard araçlarına tasarımların uygulanması faaliyeti, ajanslar tarafından yapılmaktadır. Ajanslar, zaten, hangi reklam aracının, kimin denetiminde olduğunu, ölçülerini, tasarımın uygulanma biçimini, ne kadar zamanda, kaç fiyata kiralanabileceğini bilmektedirler. Kiralık billboardlar nadiren sahipleri tarafından kullanılmaktadır. Firmaların reklam kampanyaları kapsamında, onların adına, bağlı oldukları ajanslar bu işleri yapmaktadırlar.  

Arşiv

Etiketler