Son dönemde televizyonlarda ‘kamu spotu' adıyla yayınlanan reklamlar, CHP Genel Başkan Yardımcısı Erdoğan Toprak tarafından meclis gündemine taşındı. Kamu Spotu reklamları toplumun her kesimini ilgilendiren, toplumsal konuları ele alan reklamlar olarak biliniyor. Bu konuya Erdoğan Toprak ise farklı bir bakış açıcı getirdi. Toprak: "Medyada yayınlanan bazı reklamların sağ üst köşesinde "Kamu Spotu" yazısına yer verilmektedir. Kamu spotunun toplumun bütününü ilgilendiren ve bütün siyasi parti, görüş ve düşünceye mesafeli olan bir içerikte yayınlanması gerekirken son dönemde yayınlanan Kamu Spotu reklamlarında bir tür gizli reklam yapıldığı algısı kamuoyunda oluşmaktadır." dedi.
1) Kamu Spotunda gizli reklam olduğu algısını ve eleştirileri nasıl yorumlamaktasınız?
2) Özellikle 4+4+4 olarak bilinen kanun değişikliği gündemdeyken Başbakanın sürekli kız çocukların okullaşması ile ilgili Kamu Spotunda yer alması bir tür gizli reklam ve bu çerçevede haksız rekabet değil midir?
3) Neden TBMM'de temsil edilen diğer parti genel başkanları Kamu Spotu kapsamında konuşturulmamıştır?
4) Kamu Spotunda toplamda Başbakan görsel ulusal ve yerel medyada ne kadar süre yer almıştır?
5) Geçmiş yıllarda bu tür reklamlarda daha çok görgü ve genel toplum kuralları esprilerin arasına serpiştirilerek konu alınırdı. Günümüzde ise Sağlık, güvenlik, eğitim gibi konularda yoğunlaşmakta ve reklamlar daha ciddi ve mesajlar doğrudan verilmekte. İnsan psikolojisini derinden etkileyecek örneklerle korku üzerinden duyarlılık oluşturmak çözüm müdür? Bu yönde farklı çalışmanız var mıdır?
6) Bu reklamların çocuk psikolojisi üzerinde etkisi hakkında bir araştırma ya da inceleme yapılmış mıdır?
7) Kamu spotları reklamlarının daha neşeli, reklam tadında olabilmesi ve her kitleden daha çok izleyiciye ulaşabilmek için Sanat camiasından ünlü simalarla yapılması düşünülüyor mu? Bu konuda ki çalışmalarınız nelerdir? Erdoğan Toprak bu soruları meclise taşıdı.