Yeni yıl, sevgililer günü, anneler ve babalar günü gibi gelenekselleşen toplumsal kutlamalarda ekonominin canlandığına, piyasanın dinamizm kazandığına tanık oluruz. Ekonomik refah içindeki ülkeler bu merasimleri sıradan alışkanlıklarla geçiştirirken dar boğazdaki ülkeler bu dönemlere büyük önem vererek beklenti içine girer. Örneğin Avrupa Birliği’ne dahil olduğu yıllardaki ekonomik seviyesini koruyamayan Yunanistan, vatandaşlarını memnun etmenin yolunu ararken daha da çok bocalayarak borç batağına saplandı. Krizin ortasındaki Yunan esnafı, son olarak Noel ve kış indirimi alışverişine önemli oranda bel bağladığı halde sonuç hiçte istediği gibi olmadı. Yine markalar ve tasarımlar cenneti İtalya, Avrupa Birliği kimliğinden hoşnutsuzluğunu dile getirmeye başlayan bir başka Avrupa ülkesi. Ülkede her gün yeni bir eylem ve Avrupa Birliği’ne sert tepki gösterileri yapılıyor. Avrupa Birliği vatandaşları içinde bulundukları ekonomik durumu devamlı sorguluyor ve bundan siyasileri sorumlu tutuyor. Siyasiler ise sık sık bir araya gelerek durum değerlendirmesi yapıyor, çözüm arıyor. Markalar ülkeleri kurtarabilir mi? Ya da kampanyalar ülkedeki ekonomiyi ne kadar canlandırabilir? Bir çok iktisatçı bu sorunun yanıtını verirken zorlanmaz. Basit olarak “Etkisi olur ancak yeterli olmaz”. Yıl başını daha yeni atlatmışken Şubat ayı seremonisi “Sevgililer Günü” yaklaşmaya başladı. Markalar bu döneme ilişkin yeni ürünler tasarlayıp piyasaya sürmeye başladı bile. Bu dönemde en çok öne çıkan takı, mücevher, çikolata ve tekstil markaları oluyor. Ayrıca son zamanlarda yarışa katılan tatil ve otel programlarıyla, şık restoranları unutmamak gerekir. Bu arada çiçekçilerde yine her toplumsal kutlamada olduğu gibi bu dönemden nasibini fazlaca alan esnaf grubu arasında yer alıyor. So chic, son yıllarda artırdığı mağaza sayısıyla hafızalarda kalmayı başaran markalar arasına girdi. Firma, Sevgililer Günü’ne özel ürünler tasarladı. Adem ve Havva’nın hikayesinden ilham alan So chic tasarımcıları, ısırılmış elma şeklinde ürünler tasarladı. Amaç sonsuz birlikteliğin ruhunu vermek. Türk Hava Yolları, en çarpıcı promosyona imza atan isimler arasında yer alıyor. THY, 9-14 şubat tarihleri arasında yapılacak seyahatlerine promosyon koyarak, bir yolcudan tam ücret alırken diğerinden 1 EUR gibi sembolik bir rakamla Sevgililer Günü kampanyasını başlattı. THY aynı zamanda uçak biletlerinde de indirime gitti. Alışveriş siteleri, en erken promosyona başlayan firmalar oldu. Bir çok ünlü markayı bünyesinde barındıran siteler, büyük indirimlerle müşteri çekmeye çalışıyor. Ev kampanyası ve araba kampanyası yapanların yanısıra elektronik eşya şirketleri de ürünlerini cazip fiyatlara çekmeye başladı. Sonuç olarak ülkemizde “Sevgililer Günü” gibi özel dönemlerde ekonomi de büyük canlılıklar yaşanmaya başlandı. Kampanyalara gösterilen ilginin çokluğu, satın alma düzeyindeki artışı gösterdiğini söyleyebiliriz.

Arşiv

Etiketler