Firmaların tanıtım taleplerine yönelik ürettiğiniz, televizyon reklam fikirlerinizi bir ajandaya yazarak saklayın. Çünkü sektörün içerisinde, yeni deneyimler elde etmeye devam ettiğiniz süreç içerisinde, bu fikirleri başka yerlerde belki de, aynı firma için kullanma ihtimaliniz vardır. Bu kimi zaman fikrin üzerinde yenilik yaparak veya onu biraz daha farklılaştırarak yapabilir, kimi zaman da firmanın tanıtım amacı, fikrinizle tam olarak örtüşebilme durumuna geçebilmektedir. Bu durumda aynı fikri, aynı firmaya tekrar sunmanız muhtemeldir. Televizyon reklamı yazılırken, daha önce bazı kriterler düşünülerek bulunmuş fikirler, insanın önünü de açabilmektedir. Bunlar, yeni fikirlerin üretilmesini veya buna yönelik yeni açılımlar yapılmasını sağlamaktadır. Bu yüzden, ne kadar kötü bir fikir olduğu düşünülürse düşünülsün, bulunan televizyon reklam fikrinin saklanmasında fayda vardır. Bilindiği gibi pek çok tasarımcı vardır. Grafik tasarımcı, endüstriyel tasarımcı, üç boyutlu tasarım yapanlar v.s. fikir üretenler de aslında bir tür tasarımcıdır.
Tasarımcıların en çok bilinen özellikleri, herhangi bir imaj çalışırken, en küçük bir ayrıntısından bile yeni fikirler ürettikleri, görebildikleri bu küçük ayrıntının yepyeni, farklı çalışmaları ortaya çıkardığıdır. Dediğimiz gibi, tanıtım yazarları da bir tür tasarımcıdır. Eski televizyon reklam fikirlerinin saklanması halinde, belki de bulunmuş ve ret edilmiş fikirler, birebir değil de onların içeriğinde, onların etrafındaki farklı bir cümle, yeni bulunacak olan televizyon reklam fikrini ortaya çıkarabilmektedir. Belki de televizyon mecrasına yönelik üretilecek olan ana fikir bulunabilir ve onun etrafında senaryo örülebilir. Yukarıda da sözünü ettiğimiz gibi bazen firmalar, o zamanki tanıtım amaçlarıyla, bulduğunuz fikrin örtüşmediğini düşünebilir. Fakat daha sonra farklı bir amaç için onu uygun görebilecektir. Aslına bakılırsa, tüm zamanlar boyunca, yazarın aklına gelen fikirlerin, bir ajandaya yazılması ve güncel olarak iş olmasa bile, bunların saklanması gerekmektedir. Hangi fikrin, nereden çıkacağı hiçbir zaman belli olmamaktadır. Hatta şunu bile söylemek mümkün, aradığınız fikirle hiçbir şekilde örtüşmeyen, alakasız fikirleri okurken, karşıt konuları çağrıştırır ve size onu kullandırır. Bu yüzden fikir ajandası çok iyi bir rehber olarak yazara eşlik edebilir. Her zaman yolda yürürken, bir yerlerdeyken, çalışmalar yaparken, senaryo örülürken ara ara akla gelen unsurlar, daha sonraki işleri kolaylaştıran olanakları sunabilirler.