Mart ayında yürürlüğe giren 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri hakkında kanunun Mart ardından Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'na (RTÜK) reklamlar ile ilgili yapılan şikayetlerin oranı artarak, yüzde 7'den yüzde 13'e çıktı. Genel izleyici şikayetleri ise yüzde 36.7 oranında azaldı. RTÜK Başkanı Prof. Dr. Davut Dursun da bir açıklama yaparak Mart ayından bu yana yapılan şikayetlerde belli alanlarda ciddi düşüşler gözlemlendiğini belirtti.

Dursun, yeni yasayla birlikte yayıncıların daha duyarlı hareket ettiklerini ve toplam şikayetlerdeki yüzde 36.7'lik azalmanın da buna bağlı olduğunu düşündüğünü kaydederek yayıncılara teşekkür etti. Reklamlarla ilgili olarak yapılan şikayetlerin yüzde 7'den yüzde 13'e yükselmesini henüz reklamlarla ilgili düzenlemenin yapılmamış olmasından kaynaklanan karışıklığa bağlayan Dursun, yapılacak olan ikincil düzenlemelerin ardından şikayetlerin azalmasını beklediklerini kaydetti.

RTÜK'ün verdiği bilgilere göre, Şubat ayında toplam 8361 şikayet alan kuruluşa, Mart ayında 444 1 178 RTÜK İletişim Merkezi, RTÜK web sitesi ve e-postalar yoluyla toplam 5212 şikayet ulaşmış. Yüzde 42'lik bir oranla yerli dizilerin en fazla şikayet aldığı listede, reklam kuşakları yüzde 13, direnç yarışmaları yüzde 8, kuşak programları yüzde 6 ve haber programları da yine yüzde 6 oranında şikayetle yer alıyor. Diziler içerisinde 715 şikayetle Muhteşem Yüzyıl birinci sırada. Onu 225 şikayetle Güz Gülleri, 128 şikayetle Behzat Ç: Bir Ankara Polisiyesi izliyor. İzleyiciler dizilerle ilgili olarak yüzde 83 oranında “Bağımlılık” (Alkol, Sigara), yüzde 74 oranında “Milli ve manevi Değerlere Aykırılık” ve yüzde 69 oranında da “Toplumu Yanıltma” kriterleri ile ilgili olarak şikayette bulunuyorlar.

Mart ayında artan reklamlarla ilgili şikayetlerin sayısı 622 olarak açıklandı. “Reklamlarda ses artışı” yüzde 9'luk bir oranla ilk sırada yer alan şikayet sebebi oldu. 118'li hat reklamları da yüzde 8, cinsel-bitkisel ürünler de yüzde 5'lik oranda şikayet lan reklam türleri oldu. Bazı temizlik ürünleri yanında Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen Sigarayı Bıraktırma Kampanyası kapsamındaki “ALO 171” reklamları da şikayet aldı.

Direnç yarışmalarıyla ilgili şikayetlerde “Masterchef Türkiye” yüzde 74 ile başı çekti. “Yetenek Sizsiniz Türkiye” yüzde 12, “Wipe Out” da yüzde 4'lük bir oranla izleyicilerin şikayetlerine maruz kaldı.

“Esra Erol'la Evlen Benimle” yüzde 22 oranında şikayet alarak kuşak programları içinde ilk sırayı aldı. Bir başka evlilik programı olan “Zuhal Topal'la İzdivaç” yüzde 11, “Sabahın Seda'sı” da yüzde 9 oranında şikayet aldı. Haber programlarıyla ilgili olarak yapılan 296 bildirimden yüzde 15'i Kanal D, yüzde 8'i de ATV haber bültenlerini şikayet etti.  

\"\"

Arşiv

Etiketler