Bir kömür firması, sattığı ürün özelliğini ve pazarlama stratejisini daha nasıl ifade etsin? Hem firmanın müşterileri ve potansiyel tüketicilerine yönelik bakış açısını anlatıyor, hem sattığı ürünü anlatıyor, hem de tüketicilerin duygularına temas edip aşkı hatırlatıyor. Slogan ürünle ve firmanın bakış açısıyla birebir örtüşerek, insanların sloganı okuduklarında gülümsemelerini sağlıyor. Etkileniyor ve sloganı, firmayı, billboard'u unutmuyorlar. İnsanlar sloganı ve firmayı birbirlerine aktarıyorlar. Billboard'un fotoğraflarını çekip internette yayınlıyor, firmanın ayrıca reklamlarını yapıyorlar. Billboard'un önünden geçip, reklam tasarımına bakmadan, diğer bilgi mesajlarını merakla incelemeden geçmiyorlar. İşte, bir billboard tasarımının bu özellikleri onları etkili kılıyor. Bu tip tasarımlar haber oluyorlar. Halbuki firma, küçük bir alanda, belki de birkaç noktadaki billboardları kiralayıp bu tasarımın uygulanmasını sağlıyor. Firmanın yaptığı tek şey bu. Tasarım maliyeti, billboard kira maliyeti, yapıştırma bedeli ödüyor sadece.

Firma, bir de tasarımı uygulayacağı billboardların yerlerine, yani bulundukları noktalara dikkat ediyor. Trafiğin en yoğun olduğu kavşak noktalarını seçiyor ve uyguluyor. Üretilen slogan öyle başarılı ki, Gaziantep'te kömür satan firmayı, bu kente hiç gitmediğimiz halde öğreniveriyoruz. Belki de firma Gaziantep dışında faaliyet göstermiyordur. O bölgeye hitaben bu tasarımı yaptırmıştır ama yaratıcı sloganı, firmanın adını, adresini, satışını yaptığı ürünü diğer bölgelere de duyuruveriyor. Elbette, internet kullanımı bu tip çalışmaların hızla yayılabilmesi için, çok büyük kolaylıklar getirdi. İnternet olmasaydı, biz bu firmanın billboard sloganını ancak, gazete, radyo veya televizyonlardan duyabilecektik. Gazeteyi o gün aldıysak, radyomuzu dinleyip denk geldiysek, televizyon haberlerini o gün izlediysek bunu öğrenebilecektik. Ama bu durum internet uygulamaları için geçerli değildir. Üzerinden kaç gün geçerse geçsin, interneti kullanmaya başladığımızda illa ki bir yerlerde geçmişte ki haberlerle karşılaşabiliyoruz. Benim bu billboard haberine rastladığım site adresi, çoktan kapanmış veya adresini değiştirmiş bile, ama araştırmalarımın birinde karşıma çıkıp kendini gösterdi.

Billboard, açık hava reklamları arasında başlı başına bir mecra zaten, tüketicilere en hızlı ulaşabilen, en çok etki altına alabilen reklam ürünlerinin başında geliyor. Bu ürünler diğer mecralarda olduğu gibi teknolojinin gerisinde de kalmıyorlar. Yani reklam ajanslarının tabir ettikleri geleneksel mecralar arasında olmalarına rağmen, yeni mecralar arasında da yerini alıyor. Teknoloji geliştikçe, billboard ürünlerine de gelişimler yansıyor ve onları geliştiriyor. Dijital billboard örneğinde olduğu gibi. Ama hangi gelişmeleri takip ederse etsin, etkinliği ve önemi çok büyük olabiliyor. Bu tamamen onlara yönelik yapılan tasarımlarla ilgili oluyor. Tasarım ne kadar yaratıcı olursa, o kadar etkili ve diğer mecraları etkileyen bir olay haline gelebiliyor.  

Arşiv

Etiketler