Twitter ve Facebook’u, pazarlama, hizmet ve satış amacıyla nasıl kullanabilirsiniz? Aşağıda sıraladığım ipuçları sayesinde bütün işletmeler, yeni bir kaynak olarak sosyal ağları kullanıp, hedef kitlelerini geliştirebilirler. Bu ipuçlarını şu şekilde sıralayabiliriz: 1-Özel Teklifler: İnsanlar neleri okuyacakları, izleyecekleri, satın alacakları, ziyaret edecekleri konusunda karar verirken, örnek bilgilere dayalı oranları incelerler. Eğer ki teklifler onlar için çekici ise, tüketici kişisel değerlerini ve faydalarını aktaracaktır ve ne zaman ki kendini hazır ya da istekli hissederse tekliflere cevap verecektir. 2- Ismarlama: Birçok işletmeci günlük siparişleri için sosyal ağları kullanıyor. Bu yolu tercih eden işletmeler, zamandan da tasarruf ediyorlar. Bir tanıtım ve pazarlama kanalı olarak sosyal ağları kullanmanın, işletmelerin satış ve pazarlama karlılığını arttırdığı rapor edildi. 3- Sözlü Olarak Pazarlama :Moonfruit 10. Yıl dönümünü kutlamak için 11 Macbook Pro ve 10 iPad Touch’ı tanıtıma sundu. Adaylar hak kazanmak için tweet göndermek zorundalardı. Yarışmanın tamamlanmasından bir ay sonra, Moonfruit sitesinin trafiği %300, satışları da %20 oranında arttı. Şirket ayrıca arama motoru optimizasyonunun yararlarını da fark etti. 4- İletişimsel Pazarlama: Birçok işletmeci, Twitter’ı satış ve pazarlamadan ziyade, tüketicilerle iletişim ve bağlantı yolu olarak kullanıyor. Sosyal ağlar yolu ile şirket kültürü ve değerleri paylaşıldığı zaman insanlar daha fazla etkilenir ve güvenleri artar. 5- Müşteri İlişkileri: Dell ve Comcast gibi şirketler Twitter’da hizmet odaklı organizasyonlar yapıyorlar. Comcast dijital bakım başkanı, bir günde 200-300 aboneye Twitter’da yardım etmektedir. Müşteri sorularını gözden geçirirler ve olabilecek şikayetler için önlemler alırlar. Onların başarılı olmalarının anahtarı müşterilerle sohbet etmeleri ya da tavsiyeler vermeleri değil, doğru iletişim kuruyor olmalarıdır. 6- Odak Grup: Bilgelik ve yaratıcılık sosyal medyada çok yaygındır. Marka ya da pazar yeri ile ilgili görüşmelerin sıklığını ayarlama, yenilik ve uyum için bir odak grup olarak hizmet verebilir. 7-Direk Satış: Satış amaçlı olarak Twitter ve diğer sosyal medya formları kullanan şirketler, net 15 bin ve 20 bin dolar arasında ek gelir sahibi oluyor. Şirketlerin kendileri hakkında konuşmaları yeterli değildir, başkalarının onlar hakkında ne söylediği daha etkileyicidir. 8- İş Geliştirme: Twitter ile beraber bloglar-blog yorumları ve diğer sosyal ağlar, marka ve ürünler ile ilgili memnuniyetsizlik ve yayın konuşmaları ile doludur. Bir şirketteki kriz, bir başkası için fırsattır. Rakipler ile ilgili konuşulanları takip etmek, daha iyi bir servis sunmaları için faydalı olur. 9- Küratörlük: Twitter hesapları, sosyal nesneler etrafında bir karakter yaratabilir ve tanımlayabilir. Twitter’ı bir yayın kanalı olarak benimsemek, stratejik olarak kullanıldığında faydalıdır. Örneğin, Google’ın 2 milyonun üzerinde takipçisi var; ancak sadece 230’unu takip ediyor. Bu stratejiyi ‘küratörlük’ olarak adlandırabiliriz. 10- Bilgi İletişim Ağı: Küratörlerin aksine bilgi ağı, trendler, hizmetler ve çözümler ile takipçileri muhafaza eder. Bilgi iletişim ağları, takipçilerin sorunlarını, değişen planlarını ve yeni fırsatlarını takip edebilir. 11- Özel ve Markalı Kanallar: Ford Motor Twitter’da kendine özgü modelleri ve markaları hakkında bilgi paylaşımı için ayrı hesaplar kullanır. Ford’un Sosyal Medya Başkanı Scott Monty, daha önce sosyal medyada var olan tüketicilerin ortaya çıktığını teşhis etti ve ‘Müşterilere istedikleri bilgiyi tüketmeleri konusunda seçenekler sunduklarını,’ belirtti. 12- Mobil ve Coğrafi Konum Pazarlama: Yerel işletmeler, yeni işler çekmek ve belirli alandaki müşterileri belirlemek için sosyal araçları kullanıyorlar. Bu trend, bölgesel sosyal ağlar ve cep telefonu üzerinden internet erişimi ile devam edecektir. 13- İletişim Sunumu: Twitter’ın chat özelliği ve tweetleme özelliği sayesinde birçok kullanıcı dünyadaki gelişme ve olaylardan haberdar olmaktadır. İşletmeler, şirketleri ile ilgili haberleri Twitter’ın bu özelliğini kullanarak yaydıklarında daha fazla kişiye ulaşabileceklerdir. 14- Kullanıcı Tarafından Oluşan Değişim: Sosyal medya içinde küçük sosyal devrimler ortaya çıkacaktır ve eninde sonunda değişmeler olacaktır. Bu değişimleri yaratacak olanlar da kullanıcılardır. Kullanıcının değişen ihtiyaç ve taleplerini belirlemek için sosyal ağları kullanmak işletmeler için maliyetsiz ve karlı bir yoldur. 15- Satıcı İlişkileri Yönetimi: Herhangi bir müşteri, hizmet servisi departmanını aradığında ya da mail yolladığında geri dönüşüm alamazken, sosyal medya aracılığı ile ulaştığında en hızlı geri dönüşümü alır. 16- Kavrayış Yeteneği: Birçok marka sosyal medyayı, talep ve yorumları takip etmek amacıyla kullanır. Bunlar arasında IBM ve Starbucks’da vardır. Amaç sadece talepleri takip etmek değildir, aynı zamanda markanın amacını kavrayıp kavrayamadıklarını izlemektir. 17- Personel Seçme: İşverenler ve işe alanlar personel arayışlarında sosyal medyayı kullanıyorlar. Bu yolu kullanarak önemli oranlarda para ve zaman tasarrufu yapıyorlar. 18- Organizasyonlar: Organizasyonlar ve teşvikler sosyal medyada var olan uygulamalardır. İşletmeler organizasyonlarını duyurmak amacıyla sosyal medyayı kullandıkları zaman çok daha büyük bir kitleye ulaşabilirler. 19- Araştırma ve İstihbarat: Sosyal medya genellikle gözden kaçırılmış olan değerli bilgileri toparlar ve biriktirir. Birçok hizmetin yaratıcılığına, diyaloglarına, içyüzüne bir büyüteç ile bakar gibi inceler. Markalar ve işletmeler hakkında araştırma ve istihbaratı kolaylaştırmak için iyi bir yöntemdir. Sosyal medyada her şey şeffaftır. 20- Para Toplama: Sosyal medyanın hayır kurumları, sermaye projeleri ve şirketler için nasıl para topladığına dair birçok hikayeye ulaşabilirsiniz. Bu projelerin gerçekleştirilmesi için etkili olan talep değil, bilgilendirme ve eğitim yoludur. 21- Bilgeliğin Kelimeleri: Müşterileri dinlemek ve onlara yardımcı olmak konusunda sorumluluk sahibi olmak etkili bir yoldur. Rehberlik ve danışmalık hizmeti arayan müşterilere karşı yanıt vermek, onlara gerekli hizmeti sağlamak size güvenmelerini ve sizi benimsemelerini sağlayacaktır.

Arşiv

Etiketler