Günümüzde, birinin aynı veya birbirinden çok farklı ürün ve hizmetlerin, ihtiyaçtan çok fazla artmış olmasıyla birlikte, eski ürün ve hizmetler de geliştirilerek yeniden pazara sürülmüş durumdadır. Bunlar, reklamın önemini ortaya çıkaran nedenlerden sadece iki tanesidir. Özellikle serbest piyasanın uygulandığı bölgelerde reklam, çok büyük bir önem taşımaktadır. Serbest piyasa ekonomilerinde işletmelerin rekabeti çok yoğun olarak yapılmaktadır. Bir işletmenin böyle bir ortamda, reklam yapmaması, Pazar payını kaybetmesine neden olabilmektedir. Çünkü bu özellikte olan bölgelerde reklam, önemli bir iletişim aracıdır. Reklam, tüketici ile üretici arasında çok önemli bir iletişim köprüsü görevini görmektedir. Fakat ekonomik pazarların bugün geldikleri noktada, üretici ile tüketici arasında ki mesafe daha da artmış, bu iki önemli taraf birbirinden uzaklaşmıştır. Bu, hem Pazarın özelliklerinden, firmaların ve ürünlerinin artışından, ayrıca bütün bunlarla paralel giden reklamların çokluğuyla da ilgili olarak gelişmektedir. Artık üretici, tüketiciyle iletişim kurabilmek için birbirinden farklı teknikleri kullanmak durumunda kalmaktadır.

Reklam tüketiciler için, ürün ve hizmetlerini tanıtan, nereden sağlanacağını, maliyetini, nasıl kullanılacağını, tüketiciler için en uygun fiyatı nereden temin edebileceklerini, ürün ve hizmetlerin alınması durumunda, onlara ne çeşit faydaları sağlayacağını anlatan bir araçtır. İşletmeler için ise, elverişli pazarları bulmalarını sağlayan, yatırımlarını en doğru şekilde kullanmalarını sağlayan bir araçtır. Yani reklam her iki taraf için de çok önemli olmaktadır. İşletmeler, reklam araştırmalarından, hangi ürün ve hizmetlerde, ne tür değişikliklerin veya geliştirme faaliyetlerinin yapılması durumunda, tüketicilerin bunları satın alabileceklerini, beğenebileceklerini gösteren sonuçları vermektedir. Firmalar, bu sayede en sağlıklı pazarlama modellerini geliştirmekte ve ona göre yol alarak, Pazar paylarında istedikleri noktalara gelmektedir. İşletmelerin, reklam stratejilerinin yapılması esnasında, reklamın ortaya çıkardığı sonuçlar, pazarlama iletişimi öğeleri içerisinde, en önemli sonuçları verebilmektedir. İşletmeler reklamla hem ürün ve hizmetlerinin satılmasını sağlamakta hem de en önemlisi olan, kendi yapılanmalarının nasıl olması gerektiğini öğrenmektedirler.

İşletmeler için reklam, tüketicilerden çok daha fazla hatta hayati bir önem taşımaktadır. Firmalar, reklamla hem pazarın dinamiklerini öğrenerek kendine bir yol seçebilmekte hem de pazarla ilgili satış, rekabet, markalaşma amaçlarını gerçekleştirmektedir. İşletmeler reklamla, tüketicileriyle etkin bir iletişim kurabilmekte ve karşılıklı istek ve beklentileri paylaşabilmekte, birbirlerine cevap verebilmektedirler. İşletmeler için reklam, rakip firmalarla olan mücadelede, nasıl hareket etmeleri gerektiğini belirleyen ve sonrasında da onlara rehberlik yapan bir araç olmaktadır. Bu sayede işletmeler, rakipleriyle mücadelelerinde etkin rol oynayabilmektedirler.

Arşiv

Etiketler