Interpress, yeniden geliştirilen Sosyal Medya Takip Sistemini (S.M. Takip 2.0) devreye soktu. Sistem birçok farklı platformdan oluşan internetin, eş zamanlı ve hızlı taranmasına aynı zamanda da gereksiz içeriğin arındırılacak izlenmesine olanak sağlıyor.
Interpress Genel Müdürü Ömer Özkan, yapılan yazılı açıklamada Türkiye'de de giderek büyüyün sosyal medyanın kişi, kurum ve kuruluşlar açısından diğer mecralar kadar önemli bir takip alanı olduğunu ve bu doğrultuda da, müşterilerine sundukları hizmetin kapsamına S.M. Takip 2.0'ı eklediklerini belirtti. Medya takip işinin doğru ve eksiksiz yapılabilmesi için, geniş bilgi, tecrübeli eleman ve teknik donanıma tek elden yapılmasının doğruluğuna inandıklarını ifade eden Özkan, şirketlerin, reklam ve PR'cıların halkla ilişkiler faaliyetlerini ölçerken, farklı yerlerden alınan raporlar yerine, tek elden bütün verilere ulaşmalarının doğru olduğunu düşündüklerini belirtti.
Özkan, S.M. 2.0'ın avantajlarını da sıraladı. Buna göre, eş zamanlı ve hızlı tarama özelliği sayesinde firmayı ilgilendiren her türlü içeriğin yayınlandığı portallar, haber siteleri, sözlük, blog ya da forumlar, bunun yanı sıra sosyal ağlardaki içerikler ortaya çıktıkları ilk andan itibaren hızla belirlenebiliyor. Yeni sistem sosyal medyadaki olayların olumlu ve olumsuz yansımalarını ölçülebilir verilere dönüştürebiliyor ve istenilen mecralara göre kategorilere ayırarak raporlayabiliyor. Sosyal ağlarda dil filtreleme özelliği sayesinde sadece Türkçe sonuçlar üzerinde arama yapılabiliyor. Ayrıca eski verileri arşivleyerek yayından kalkmış olsa dahi geçmişe yönelik arama yapılabiliyor, karşılaştırmalı analizler elde edilebiliyor.