Türkçeye yeniden pazarlama olarak çevrilebilecek olan Remarketing kısaca ilgi alanlarına yönelik olarak yapılan bir internet reklam çeşididir. Remarketingin amacı reklamı yapılan ürün ile ilgilenmiş, web sitesini ziyaret etmiş olan ziyaretçilere daha sonra internette ziyaret ettiği sayfalarda ürünün reklamlarını göstermek, bir anlamda kişiye özel reklam gösterimi yapmaktır. Aynı anda aynı sitede olan kişilerden sadece ürünün sitesine girmiş olan, yani ürüne ilgi duymuş olan kullanıcılara bu reklamlar gösterilir. Yeniden pazarlama nasıl işler: 1. İnternet kullanıcıları reklamı yapılan herhangi bir ürüne ilgi duyarak o ürünün web sitesine girerler. Bu site ziyareti satın alma davranışı ile sonuçlanmayabilir ve kullanıcı siteden ayrılır. 2. Bu site Remarketing uygulaması yapan bir site ise, bu ziyaret sırasında kullanıcıların bilgisayarlarına bir cookie (çerez) yerleştirilir. Böylece kullanıcının IP adresi takip listesine eklenir. 3. Kullanıcının bilgisayarında bulunan cookie, ziyaretçinin sistem tarafından tanınmasına olanak tanır. 4. İnternette dolaşmaya devam eden kullanıcılara reklam alanı bulunan web sitelerini ziyaret ettiklerinde, bilgisayarlarındaki işaretten tanınarak ilk adımda sitesini incelediği ürünün reklamı gösterilir. Remarketing belirlenen hedef kitlenin içinde, mal – hizmete, onu inceleyecek kadar yaklaşmış ancak satın alma davranışını gerçekleştirmemiş olan kullanıcıların ayırd edilmesi noktasında belirleyicidir. Remarketing mal – hizmete ilgi duyan kitleye yönelik olarak gösterilecek reklamları özelelştirme olanağı sağlar. Tüketicilerin satın alma davranışı oluşturmasını hızlandırır. Satın alma davranışını gerçekleştiren tüketicilere sonraki süreçte bütünleyici ya da destekleyici reklamlar gösterilmesi ya da bu reklam gösteriminin durdurulması mümkündür. Remarketing ile işaretlenen kullanıcılara farklı zamanlarda birden fazla ulaşma olanağı vardır. Ölçümlenebilen bir teknik olduğu için geri dönüş maliyetleri açısından da avantajlıdır. Remarketing ile kullanıcılara yeniden ulaşan reklamlar sayesinde bu kullanıcıların mal – hizmetlere duydukları güven artar. Kullanıcılar ilgi duyduğu mal – hizmetin reklamını farklı yerlerde görmeye devam ettiğinde hem marka değeri yükselir, hem de satın alma davranışının oluşma süreci hızlanır. Remarketing internet üzerinden satış, üyelik, kampanya hedefleri olan bütün şirketler için uygulanabilir bir pazarlama yöntemidir. Remarketing küçük bütçeler ile de gerçekleştilebilen bir pazarlama yöntemidir. Reklamın gösterileceği kişi sayısı CPM (1000 kişi) üzerinden belirlenir, bütçe ve kişi sayısının sınırlandırılması mümkündür. Sadece reklamın gösterileceği kullanıcı sayısı değil, bir kullanıcıya gün içerisinde bir mal – hizmetin kaç defa gösterilebileceği, hangi zaman aralığında gösterilebileceğini de belirlenebilir.

Arşiv

Etiketler