Teknolojinin gelişmesiyle birlikte, pazarlama iletişimi de teknolojiyi takip etmeye başladı. Özellikle internetin pazarlama alanına kattığı unsurlarla birlikte, firmalar pazarlamaya ilişkin çalışmalarının hepsini, internet üzerinden yapmaya başlamışlardır. İnternet, normalde bilgiye birden fazla kullanıcının, hızlı erişimini sağlamak üzere geliştirilen bir teknolojidir. İnsanların günün her saatinde internete erişebilmesi, birden çok kullanıcının aynı anda, aynı alanlarda bulunmasını mümkün kılmasıyla bu alan, pazarlama için değer kazandı. Bunların yanı sıra, internet sitelerinin, reklam çalışmalarının her türlü tasarımını gösterebilmesi de, bu alanları cazip kılan nedenlerden olmaktadır. Günümüzde pazarlamanın interneti kullanma oranı oldukça yükselmiştir. Hatta neredeyse, eski pazarlama teknikleri artık bırakılmaya yüz tutmuş diyebiliriz. İnternet, pazarlama alanında yapılan ölçüm tekniklerine de hız katmıştır. Firmalar pazarladıkları ürünlerle ilgili tüketicilerin düşüncelerini, davranışlarını çok hızlı bir şekilde ölçebilmekte ve kesin sonuçlar elde edebilmektedir. Firmalar artık, e-pazarlama tekniklerini uygulamaya daha fazla ağırlık vermektedir. Firmalar, buralardan interaktif ilişki kurabilmekte, hem daha hızlı, daha ucuz ve daha doğru sonuçlar elde etmektedirler. Firmalar bu alanları kullanabilmek için, öncelikle kendi web sitelerini kaynak olarak kullanmaktadır. Ürün ve hizmetlerini burada hem görsel hem de açıklamalı olarak sunmakta ve müşterilerine çeşitli kolaylıkları da yapabilmektedirler. Arama motorunda, anahtar kelimelerle doğal arama seçenekleri arasında yer almaktadırlar. Firmalar, her bir ürün ve hizmet için, farklı web siteleri kurabilmekte ve buradan satışlarını yapabilmektedirler. Bunların dışında, firmaların e-pazarlama alanında yapabildikleri faaliyetler şöyle devam etmektedir. Online ve mobil mecraları kullanmaktadırlar. Diğer web siteleriyle, reklam ortaklığıyla ilgili program geliştirebilmektedirler. Düzenli olarak kullanıcılara veya müşterilerine e-bülten yollayarak, yeniliklerini ve müşterilere sundukları fırsatları iletebilmektedirler. Pazarlama firmaları aynı zamanda, forumlarda ve bloglarda, paylaşım sitelerinde yer alabilmekte ve buradan kullanıcılarla ya da müşterileriyle etkileşim içerisinde olabilmektedirler. Sosyal mecraları takip ederek, kullanmakta ve firma, ürün veya hizmetleri hakkında yapılan, olumlu yorumların yapılması için çaba sarf etmektedirler. Bu alanda viral pazarlama, yani ağızdan ağza yapılan pazarlamayı geliştirebilmek için videolar hazırlamakta ve bunların yayılmasını sağlamaya çalışmaktadırlar. Bütün bunlar, internet üzerinden kısa sürede ve en az maliyetlerle yapılabilmektedir. Hâlbuki geleneksel pazarlama yöntemleri hem daha pahalı olmakta hem de çok uzun bir zaman çalışmayı, farklı ekipleri bu alanda kullanmayı ve yetiştirmeyi gerekli kılmaktaydı. Klasik anlamda yapılan pazarlamada ayrıca, çeşitli ölçümlerin yapılması da daha zor ve zahmetli olmaktaydı. Buna rağmen geleneksel pazarlamada bu tip ölçümler kesinlik taşımıyordu. Bu yüzden bu yeni, teknolojik gelişim, pazarlama iletişimine çok önemli bir alan açmış olmaktadır.

Arşiv

Etiketler