Milyonlarca bilgiyi barındıran ve bizi her geçen gün yeni bilgilerle tanıştıran internet, şimdi de içerisinde yer alan reklamlarıyla hayatımıza hızlı bir giriş yaptı. İnternet reklamları, 2003 yılından günümüze kadar geçen süre zarfında, sürekli ilerleme ve gelişme kaydetmiş, reklam vermek isteyen kitleler tarafından çokça tercih edilen bir alan haline gelmiştir. Televizyon, gazete ve radyo gibi kitle iletişim araçlarından yapılan reklamlardan daha ekonomik ve hızlı olması, internet reklamlarının fazla talep edilmesine neden oluyor. Ayrıca, bireysel oluşu, kesin ve hızlı sonuca ulaştırması açısından da internet reklamcılığı, en iyi reklam yöntemi olma yönünde ilerlemektedir. Gördüğünüz gibi, önceleri sadece bilgiye ulaşmanın kolay yolu olarak gördüğümüz internet teknolojisi, artık tüm seçenekleriyle hayatımızda…

Peki biz internetteki bunca bilgiye nasıl ulaşıyoruz? Bunun tek bir cevabı var: arama motoru adı verilen yazılımlar. Bu arama motorlarına, araştırmak istediğiniz kelimeleri yazarak, istediğiniz bilgiye hızla ulaşırsınız. İşte arama motorlarına yazdığınız bu kelimeler, aslında araştırmak istediğiniz konunun anahtar kelimeleridir.

Artık anahtar kelimenin ne olduğunu bildiğimize göre, rahatlıkla anahtar kelime reklamı olarak bilinen google adwords reklamlarından bahsedebiliriz.

Yapılan araştırmalara göre, dünyada en çok kullanılan arama motoru google olduğuna göre, en çok anahtar kelime hazinesi de google'dadır.

Şimdi google, kullanıcıların bu anahtar kelimelerini, nasıl reklama çeviriyor görelim.

Herhangi bir kullanıcı google arama motoru ile; sizin, reklamınız için seçtiğiniz anahtar kelimelerden birini kullanarak arama yaptığında, google sizin veya firmanızın reklamınızı, arama sayfasının sağ tarafında ya da doğal sonuçların üstündeki kutucuğun içinde gösterir. Kısacası, reklamınız potansiyel müşterinize, google adwords reklamları sayesinde ulaşmış olur.

Google adwords reklamları ile kendi reklamınızı, kendiniz hazırlama şansına sahip olursunuz. Reklamınız için ayıracağınız bütçeden tutunda, reklamın ne kadar gösterimde kalacağına kadar her detaya siz karar verirsiniz. Firmanızı anlatan kelime ya da kelime öbeklerini de siz seçersiniz. Reklamlarınız hem metinsel hem de görsel olarak, mevcut ve potansiyel müşterilerinize hızla ulaşmış olur. Google, şu an dünyada en çok kullanılan arama motoru olduğu için, çok fazla kullanıcıya sahip. Siz de firmanızı daha fazla kullanıcıya tanıştırmak istemez misiniz?

Bir sonraki yazı dizimizde google adwords de, nasıl reklam kampanyası oluşturabilirsiniz? bunlara göz atacağız.  

Arşiv

Etiketler