Bilindiği gibi, reklamla ilgili görseller hazırlanırken, hem normal fotoğraf, resim, çizim veya yeni üretilmiş bir imaj kullanılmaktadır. Basılı kitle iletişim mecraları dışında olan yani gazete, dergi, insert, katalog, broşür gibi veya radyolar dışındaki reklam mecraları, ayrıca, açık hava reklam araçlarının Outdoor tv. Haricinde olanları, hareketli reklamların gösterilmesine olanak tanımaktadır. Daha doğrusu televizyon, internet reklam mecraları ile outdoor tv'ler hem reklam filmlerini hem de hareketli reklam tasarımlarını gösterebilmektedir. Reklam gifleri de hareketli reklam kapsamına giren, masaüstü bilgisayarlarda, animasyon ve grafik programlarında hazırlanan, animasyon niteliğinde bir çalışma olmaktadır. Reklam giflerinde, firma, marka, ürün veya hizmet fotoğrafları, resimleri veya imajları kullanılabilmektedir. Bunlar, tasarlanan herhangi bir bütünde, hareket etmesi sağlanmaktadır. Kullanılan resim, fotoğraf veya imajlarla birlikte, firma sloganları veya ürün hizmet sloganları da kullanılabilmektedir.

Bu tip tasarımlar genellikle, internet reklam mecralarında daha çok kullanılmaktadır. Reklam gifleri, en yaygın olarak Adobe Flash, gif animatör v.b. programların kullanılmasıyla hazırlanmaktadır. Küçük animasyonlar, firmaların kurumsal, resmi web sitelerinde veya reklam amacıyla kullandığı diğer sitelerde yer alabilmektedir. Reklam gifleri en yaygın olarak tasarlanan biçim olmaktadır. Çünkü tasarımı bittikten sonra, az bir alan kaplamakta ve ağır efektlerin kullanımına müsait olmadığı için, rahat ve hızlı açılabilmektedir. Aslında, küçük olmasına rağmen, reklam gifleri geniş yer kaplamayan, küçük animatik öğelerin her türlü kullanımına uygun olabilmektedir. Fon müziği, bilgisayar efektleri, resim veya fotoğraf efektleri, kısa bilgi metinleri, sloganlar, firmaların logoları, iletişim adresleri düzenlenerek kullanılabilmektedir. İnternette düzenlenen reklam kampanyalarında, arama motorlarında veya reklam amaçlı bazı alanlarını kullandıran sitelerde yaygın olarak kullanılmaktadır. Bilindiği gibi, bazı sitelere girdiğimizde, bir gömülü linkte veya başka bir biçimde, önümüze ister istemez bir reklam kutusu çıkar ve bir köşesinde kapat butonu yer alır. Reklam kutusu, satılan ürünle ilgili görüntüleri, hareketleri teker teker, çeşitli dikkat çekici unsurlarla göstermeye başlar. İşte bunlar reklam gifleridir.

Reklam giflerinin hazırlanması sırasında, fotoğraflar veya resimler, imajlar, photoshop programında hazırlanır, çözünürlükleri, görüntü ayarları, renkleri istenilen şekle getirildikten sonra, kullanılabilecek ebatlarda bir dosyaya kaydedilir. Reklam giflerinin hazırlanacağı program açılarak, sahne hazırlanır. Sahne hazırlandıktan sonra, kullanıma hazır olan resimler, fotoğraflar, imajlar bu alana çağrılır ve programın elverdiği, efektler, renk hareketleri, çeşitli animasyon şekilleri verilerek, aynı program içerisinde yazıları hazırlanır ve onların da efektleri verilir. Animasyonun hazırlıkları tamamen bitirildikten sonra, çalışma animated gif uzantısıyla kaydedilir.

Arşiv

Etiketler