Görünürlük, internet reklamlarında en çok dikkat edilmesi gereken konu olarak görülüyor. Birçok reklam ajansı, sahte görüntülenme (ad fraud: gerçek insanların hiç görüntüleyemeyeceği alanlarda reklam sunumu) mekanizmasını etkisiz kılarak ve doğru hedefleme yaparak reklam harcamalarını iyi yönettiklerini düşünüyor. Ama görünürlük, bir internet reklamı için her şey değildir ve internet reklamları için dikkat edilmesi gereken bazı başka unsurlar da vardır.

1- Reklamın Yayımlandığı Sayfa Reklama Uygun Mu?

Diyelim ki, yaz sezonu için bir mayo ve bikini reklamı hazırladık ve reklamımız için ünlü bir moda dergisinin websitesiyle anlaştık. Görünürlük oranlarımız da gayet güzel. Ama reklamımız, güneşte kalmanın cilde verdiği zarardan ve cilt kırışıklığını hızlandırmasından bahseden bir yazının olduğu websayfasında çıkıyor. Bu yazının yanında beliren mayo reklamı, okuyucuya ne derece hitap edebilir?

Bir internet reklamının etrafındaki içerik önemlidir. İçerik ve reklam, yukarıdaki örnekte belirttiğimiz gibi birbiriyle uyumsuzsa, kampanyanın başarı oranı düşebilir ve markanın nasıl algılandığında da olumsuz yönde değişiklikler olabilir.

2- Çok Fazla Reklam, Etkiyi Azaltır

Görünürlük oranı yüksek bir internet reklamının etrafında birçok başka reklam daha varsa, bu görüntü hem kullanıcılara itici gelecek hem de bir reklamın dikkat çekme oranını düşürecektir. Çok sayıda reklamın bulunduğu websitelerinin hızı da yavaşlayacak ve kullanıcıların keyifle o sayfayı incelemesini engelleyecektir. Bir başka deyişle, birçok reklamın arasına konmuş bir reklam, görünürlük oranı çok yüksek olsa da etkisiz yerleşime sahip bir reklamdır.

3- Yerleşim

Dijital reklamcılıkta, her reklam alanı eşit değere sahip değildir ve etkili bir reklam kampanyası için iyi bir yerleşim bulmak, görünürlük kadar önemlidir. Bir websitesinde içerik üstüne veya içerik arasına yerleştirilmiş bir video reklam, yan taraflara yerleştirilmiş bir video reklamdan daha çok fark edilmektedir.

Tabi burada iyi bir yerleşimin sayfa tasarımıyla da bağlantılı olduğunu söylemekte yarar var. Kalitesiz bir websitesinde yayımlanan reklam, markamızın değerine zarar verebilir; çünkü websitesinin veya websayfasının kalitesizliği, kullanıcılar tarafından ister istemez markamızla eşleştirilecektir. Yaratıcılığa ve hedef kitlesini belirlemeye çok önem verip, online medya kalitesine hiç önem vermemek kampanyamızın başarısını düşürebilecek bir hatadır.  

Arşiv

Etiketler