PwC'nin bir süre önce yaptığı bir araştırmaya göre insanların markalara güvenme oranı eskisine göre %62 azalmış. Peki güven bu kadar azalırken bazı firmaların hızlı büyüme oranını nasıl açıklayabiliriz? Güven eksikliğine rağmen bazı firmaların büyümeyi başarmasını PwC şöyle açıklıyor: "Kurumlara ve markalara güven azalıyorsa, sıradan insanlara güven artıyor."
Birçoğumuz birinci elden bu dinamiğin kanıtları durumundayız ve e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken, hatta bir cafeye ilk defa gitmeden önce internetteki kullanıcı yorumlarına bakmışızdır. Amazon, Google ve Etsy gibi firmalar müşteri yorumları bölümünü websitelerine ekleyerek güven oluşturuyor ve böylece normalden daha fazla ürün satabiliyorlar.
Ayrıca, ürün yorumları kullanılarak oluşturulan kampanyalarda da başarı artıyor. Mesela Ogilvy&Mather'ın global medya ajansı Neo@Ogilvy, Bazaarvoice'la birlikte çalışarak müşteri derecelendirmelerinin Google araması sounçlarında görünmesini sağlamış ve böylece evcil hayvan maması satan Friskies'ın ürün sayfalarına organik akışı %29 artırabilmiş.
2014 yılında Paley Media Center ve ShareThis tarafından yapılan bir araştırmaya göre, bir ürün hakkında çok iyi yorumlar yapılması, alıcı adayının o ürün için daha fazla ödeme yapmasına sebep olabiliyor. Burada, markamızı sosyal medya ekosistemine olabildiğince fazla olumlu derecelendirme ve yorumla dahil edebilmemiz gerekiyor. Bunun için de, sosyal medya platformlarında markamızı seven kullanıcıları olabildiğince çok konuşturmanın ve tüketicilerin markamızla ilgili olumlu deneyimlerini artırmanın yollarını bulmamız gerekiyor. Tabi bunu yaparken de kesinlikle gerçek kullanıcıların gerçek olumlu yorumlarına ulaşmamız gerekiyor.