Reklamcılık sektörüne İnternet reklamcılığı kavramının girmesi ile pek çok yeni terim ve kısaltma eklenmiştir. Ancak yeni yeni dilimize giren bu terimler hala dilimize tam olarak çevrilemeden İngilizce olarak kullanılmaya devam etmektedir. En sık kullanılanları: Ad Server: Bannerların yer alacakları web sayfasında belirlenmiş alana yerleştirilmelerini, günlük görüntülenme ve tıklanma gibi analitik bilgilerin takibini sağlayan kullanıcı ara yüzü, reklam sunucusu. Conversion (Dönüşüm): Banner, içerik bağlantılı reklam kutusu gibi herhangi bir çevrim içi tanıtım aracıyla web sayfasını ziyaret eden ziyaretçinin, satın alma, üyelik, abonelik gibi ziyaret haricinde herhangi bir aktiviteyi gerçekleştirmesi. Conversion rate: Belirtilmiş aktiviteyi gerçekleştiren ziyaretçilerin, toplama yüzdesel oranı. CPA (Cost Per Aqusition): Conversion yaratan ziyaretçiler için maliyet hesaplanan model. CPC (Cost Per Click): Her ziyaretçi için bannerın ve ya çevrimiçi reklam formatının tıklanma başına ödeme sistemi. CPM (Cost Per Thousand Impressions): Bu sistemde görüntülenme başına ödeme yapılır, fiyatlandırma ünite üzerinden olur ki her 1000 görüntülenme bir ünitedir. CTR (Click-through rate): Bannerı veya herhangi başka bir çevrimiçi reklam formatını tıklayanların görüntüleyenlere oranı. Impression: Web sayfası içerisindeki çevrimiçi reklamın görüntülenme sayısı. Main Page Traffic: Belirtilen sürede sitenin sadece ana sayfasının görüntülenme sayısı. Page view: Bir web sitesine ait tüm sayfaların toplam görüntülenme sayısı. PPC (Pay per click): Tıklama başına ödeme sistemi. RON (Run Of Network): Özellikle seçilmeksizin, işaretlenmiş bir web sitesi topluluğunun, tüm site ve sayfalarında bannerların yayınlanması. ROS (Run Of Site): Belirlenen bir sitenin, tüm sayfalarını ifade eder. SEM (Search Engine Marketing): Anahtar kelimelerin belirlenmesiyle arama motorlarında ücretli olarak yapılan listelenme çalışmasıdır. Genellikle açık arttırma usulüyle yapılır. SEO (Search Engine Optimization): Arama motorlarında sıralamada üst sıralara yükselebilmek için ücretsiz olarak yapılan optimizasyon çalışması. Unique visitors: Belirlenen zaman aralığında, siteyi görüntüleyen ziyaretçi sayısıdır. Genellikle IP adresleri takip edilerek, her bir IP adresi tekbir kişi sayılarak hesaplanır

Arşiv

Etiketler