Geçtiğimiz günlerde, Amerika merkezli Interactive Advertising Bureau, IAB başkanının bir açıklaması, firma sahiplerini, kobileri düşündürmeyi başarabilir mi bilinmez ama bu kuruluşun, IAB başkanı Greg Stuart, internet mecrasının, firmalar için çok avantajlı olduğunu söyledi. Bir dolarlık reklam yatırımının bile, geri dönüşü kazanç sağlayabiliyor. Milyonlarca kullanıcının aynı anda karşısına çıkan firma reklamları onları etkiliyor. Kullanıcılar, ilgili tanıtımda, kendilerinin ihtiyaç duyduğu veya istediği herhangi bir şey bulduklarında, hiçbir yere gitmeden, oturdukları yerden, bunları karşılamayı tercih ediyorlar. Bizim ülkemizde de, bu Pazar hızla büyümeye devam ediyor. Stuart'ın da yaptığı açıklama, Türkiye'de bu pazarın hızla büyüme gösterebileceği yönündeydi. Buna rağmen, bizim firmalarımız, kobilerimiz, bu tip kampanyalarını hala eski mecralar üzerinden sürdürmeye devam ediyorlar. Oysa diğer mecralar yerine, yeni açılan bu mecranın kullanılması halinde, çok uygun bütçelerle, her ayrıntısı ölçülebilir kampanyalar düzenlemeleri, tüketicilerin onlarla ilgili hal ve hareketlerini takip ederek, kendilerine daha kazançlı yeni yollar bulmaları mümkün olabiliyor.
Ülkemizde, internet kullanıcılarının sayıları on milyon olarak açıklandı. Üstelik bu sayının 3,5'i oldukça uzun süre kullanıyor. Ülkemiz, bu ortamları henüz yeni yeni kullanmaya başlıyor ve bu durum, aslında firmalar için çok önemli şansları da beraberinde getiriyor. Çünkü bu sayılar, gün geçtikçe hızla artıyor. Hele uzun süre kullanıcı sayısının artışı internet reklam mecrasının potansiyelinin büyüklüğünü gösteriyor. Bu ortamları, sadece Pazar payı büyük firmalar kullanır, küçük veya orta ölçekli firmalar kullanamaz diye bir durum da söz konusu değildir. Şahısların bütçesi bile, bu alanda tanıtım yapmaya yeterli geliyor. Maliyeti bir televizyon, açık hava mecralarına göre oldukça uygun olabiliyor. Yukarıda da sözünü ettiğimiz gibi, diğer mecraların hiçbirinde olmayan bir avantajı bulunuyor. Firmaların bu alana yatırdıkları her kuruşun nereye gittiği, nasıl kullanıldığı, tüketicilerin beğenileri, davranışları ölçülebiliyor. Özellikle de, işlerini geliştirmek isteyen küçük firmalar için, bu özellikler büyük avantaj olabiliyor.
Reklam verdikten sonra, kullanıcıların ürün ve hizmet hakkındaki düşüncelerini, beğenilerini, isteklerini tercihlerini öğrenebiliyorlar. Tanıtımlarını kaç kişinin gördüğünü öğrenebiliyorlar. Satış yapabiliyorlar. Ölçüm raporlarını ellerine aldıklarında da, daha fazla satış yapabilmek için, ne yapmaları gerektiği konusunda fikir sahibi olabiliyorlar. Interactive Advertising Bureau'un başkanı Greg Stuart, bu kuruluşun, Türkiye'de kurulmasını ve internet reklamlarının standartlarının belirlenmesini istediklerini ifade etmişti. Bu düzenlemeler, ülkemizde de yapıldıktan sonra, diğer ülkelerin önüne geçebileceğini de sözlerine eklemişti. Bu yüzden, henüz gelişim aşamasında olan bu mecraya, firmaların şimdiden daha çok yatırım yapması, ürün ve hizmet tanıtımlarına yönelik stratejilerini, bu alan üzerinden oluşturması, onlar için oldukça karlı bir yatırım oluyor.